Původ: | Praha, Československo |
Aktivní roky: | 1977 - současnost |
Styl: | Black metal, heavy metal |
Vydavatelé: | Multisonic, B&M Music, Direkt, Monitor |
Web: | torr.cz |
Podrobnosti: | Metal-archives - Törr |
TÖRR je česká metalová kapela, založená roku 1977. Texty jejich písní jsou temné až satanistické a jsou považováni za jednu z prvních českých blackmetalových formací. Zásadní sestava pochází z konce 80. let a tvořili ji Vlasta Henych (zpěv, baskytara), Ota Hereš (zpěv, kytara), Dan 'Šakal' Švarc (kytara) a Martin 'Melmus' Melmuka (bicí).
Kapela Törr (pojmenovaná podle dnes již zrušené jednotky atmosférického tlaku) vznikla v roce 1977, kdy s myšlenkou takto pojmenovat začínající hudební soubor ve složení Ota Hereš ( kytara) a Pavel Kadeřábek ( bicí) přišel jejich spolužák Martin Čejka. O rok později Ota potkává Filipa Moldana, který se s myšlenkou dotvořit součást hudebního seskupení naučí hrát na baskytaru a ve sklepě hanspaulské vily Moldanů začínají vytvářet vlastní songy, v té době již s novým bubeníkem, dalším hanspaulským rodákem, Michaelem Jakubův, který se stává oporou této dvojice a dává vznikout jíž plnohodnotnému triu.
V roce 1980 přichází druhý kytarista Jirka Podzimek, se kterým kapela poprvé vystoupí v hudebním divadélku Radar v Praze 7 a její úspěch je popsán ve školním časopise Gymnázia Nad Štolou, které navštěvuje Filip Moldan. Následuje koncert v tehdejším sále Dopravních podniků, o kterém se zmíní i časopis Melodie. Po odchodu Podzimka v roce 1981 do skupiny Quo Vadis kapela načas hraje opět ve třech. Od září 1983 nastupuje na post druhé kytary David Strnad, Filipův spolužák z přírodovědné fakulty, a skupina začínají nabírat metalový směr. Přibližně v této době (po vzoru Motörhead) upravuje kapela svůj název na Törr a zároveň vzniká její logo, které vytváří Otův kamarád a spolužák z průmyslovky Jirka Mokošín. V létě 1984 střídá Davida Strnada kytarista Míra Mach, spolužák Oty z Vysoké školy a za bicí nastupuje bubeník Jirka Sochan.
30.6.1985 koncertuje Törr v hale Motorletu Praha společně s kapelou Proces, kde zpívá Bogan Chadt. Slovo dá slovo a Bogan zakotvuje u Törr na postu zpěváka. Po prázdninách 1985 odchází Jirka Sochan a po dalším hledání bubeníka nastupuje v říjnu 1985 Jirka Rogl (ex Železná neděle). 27.12.1985 hrají v KD Barikádníků společně s kapelami Arakain, Hever a Tublatanka. Následují další koncerty. 23.1.1986 v KD Kladno společně s INDEX Y, 3.2. 1986 v KD barikádníků a 15.2. dvojkoncert v Pražském Futuru společně s Arakainem a Luckou Bílou. Jejich popularita v té době stoupá prudce nahoru.
Po koncertě, který proběhl společně s Index Y 26.února 1986 na Koleji Vltava, Jirka Rogl odchází a tak v březnu usedá za törrácké bicí Libor Remta právě z Index Y. Následují koncerty v Kladně (20.3. a 10.4.), v pražské Juridice a vítězství v soutěži středočeských kapel. V květnu ale Libor řady Törr opouští a nastupuje Milan Háva.12.6.1986 kapela vystupuje na rockovém maratónu Mimoň, poté následuje nabídka a účinkování ve filmu Tísňové volání. Poslední koncert této heavy metalové sestavy se uskuteční 27.6.1986 v pražském Futuru. Míra odchází do Arakainu, Bogan na vojnu, Filip na stáž do Švédska a Ota s Milanem hledají nového basáka.
Mezitím jistý Vlasta Henych (tehdy bedňák Arakainu) dostal šílený nápad a pořídil si basu. Společně s Otou Herešem a bubeníkem Pavlem Konvalinkou (později působil v Kryptor) založili formaci 666, jež v roce 1984 nahrála kazetu Necrofilia. Ta se stala vůbec prvním tuzemským metalovým demosnímkem. Jednalo se o čirou improvizaci, zejména co se týče titulní půlhodinové skladby. Mezi pěti záseky však nechyběly ani songy "Válka s nebem" a "Samota v smrti", které později pevně zakotvily v repertoáru Törr.
Na podzim 1986 Henych zasvětil dvojici Hereš – Háva do black metalu, především prostřednictvím tvorby Venom a Celtic Frost. V reakci na mrtvou situaci na tuzemské rockové scéně založili soubor již zavedeného jména, který se vydal právě tímto temným směrem, navíc s patrným vlivem starých dobrých Black Sabbath a v jisté míře i rokenrolového přístupu Motörhead.
Tato trojice poprvé veřejně vystoupila ještě tentýž rok na metalových Vánocích v Praze 10 na Barče – a doslova šokovala. Příznivci tvrdší hudby se tehdy vůbec poprvé na domácí scéně setkali s něčím tak démonickým: neobvykle drsnou muzikou, záhrobními a místy až satanickými texty a chorobným vokálem dua Henych – Hereš. Formace tímto vystoupením vyvolala malou revoluci a zásadně ovlivnila směr dalšího vývoje českého metalu.
Po větší akci Metal 87 v brněnské hale Rondo se 31. 8. 1987 natáčí a vzápětí vychází dnes již legendární demo Witchhammer. Vedle dvou již zmíněných skladeb "666" a titulního megahitu "Kladivo na čarodějnice" se na něm objevují i další proslulé pecky jako "Exorcist", "Ďáblův dech", "Život nebo smrt", "Zlej sen" či "Armageddon". Díky aktivní práci ilegálního fan klubu vedeného Pípou (známým z Kryptor) získalo uskupení ohlas i za hranicemi – pochvalně se o něm zmiňuje např. německý Metal Hammer. Z té doby pochází i koncertní videozáznam.
Začátkem roku 1988 zní skladby z dema dokonce i v rozhlasovém Větrníku. V květnu do sestavy na čas přichází druhý kytarista Daniel 'Šakal' Švarc (jinak Fata Morgana a F. A. T.) a Henych dramaturgicky připravuje akce Death Metal Session, které se uskuteční v květnu a listopadu v DKDP (pozdějším KD Vltavská). Jenže 30. 8. 1988 vychází v Rudém právu odsuzující článek 'Kult násilí a smrti. Proč?'' od jistého Ladislava Urbana, který se zhnusen koncertem 18. 8. v bratislavském PKO pustil do smyšlených obvinění. Autor si plete pojmy i dojmy (mj. zaměňuje Törr s Arakainem) a obviňuje partu z fašismu. Výsledkem je zákaz koncertní činnosti a stopka pro metalové koncerty na Barče. Díky početným reakcím fanoušků se nakonec podařilo vynutit omluvu, ale formace přes půl roku nekoncertovala. Háva odchází do Alarmu a na bubenický post nastupuje Martin Melmus (ex-Debustrol). Těžké období trvá až do března 1989, kdy kapela vystupuje na Metalfestu v rámci Rockfestu 89 v pražské Sportovní hale.
Na jaře 1989 vychází v Jandově edici Rockmapa kultovní singl "Kult ohně" / "Kladivo na čarodějnice", natočený již v lednu 1988. Současně se objevuje i kompilace Rockmapa 1 s písní "Kult ohně". Repertoár se rozšiřuje o nové kusy jako "Vrať se ke psům", "1. máj", "Hymna Václava Hrabyni", "Fuck, fuck, fuck!" nebo "Sex, alkohol, rock’n’roll", z nichž většina se později objevuje na živém demu Törr Gang Live ´89! i na VHS. Do sestavy se vrací Šakal a videoklip "Kladivo na čarodějnice" třikrát vítězí v televizním Trianglu – dnes by to znělo téměř neuvěřitelně. Popularita Törr kulminuje. Nicméně Hereš musí v říjnu narukovat na vojnu a po jejím absolvování se už na dlouhých 13 let do formace nevrací (s výjimkou nahrávání retro-desky v roce 1993). Jeho další hudební kroky vedou především přes Kryptor, Leprocide, Alkehol, Harlej a Hattrick.
Počátkem roku 1990 natáčí Törr demo Masturbace mozku, výrazně ovlivněné 'Šakalem'. Obsahuje mimo jiné coververzi slavné skladby "Black Sabbath" od stejnojmenné legendy, kde si zazpíval i Aleš Brichta. Tato nahrávka se stala předobrazem debutového alba, které vznikalo hned vzápětí – v únoru a březnu.
Další zásadní akcí byla dubnová Metalmania ve Sportovní hale. Vedle Törr a Arakain se zde objevily německé veličiny Kreator a Protector, z Polska pak Turbo a Hämmer. Z této akce zůstala videonahrávka.
Deska Armageddon vyšla v červnu, v podstatě splnila očekávání a navíc šla extrémně na odbyt – přes 60 000 nosičů. Sestava předtím pořídila známou fotogalerii v kostnici v Kutné Hoře, kde tehdejší manažer Zelenka podplatil místního faráře. Výjevy z tohoto místa se pak objevily na obalu desky, plakátech a dalších materiálech.
Album otevírá děsuplná introdukce "Chrám smrti", kterou vytvořil hostující Ota Baláž (v té době člen Nové Růže). Poté se již Henych a 'Šakal' střídají v interpretaci skladeb. Po výborné pecce "Žal" se rychloúderka "Vrať se ke psům" překlápí za přimíchaného diváckého aplausu do pomalé, ale mimořádně působivé písně "Smlouva s peklem". Této úrovně se později přibližuje snad jen "Posedlá", zatímco v dalších kusech, mezi nimiž je i pár věcí z prvního dema, poutají pozornost drobné vtípky – třeba krkání na začátku "Král mor", hláška „to je hovno, znova!“ utnuvší diskotéku v "Lady Madeline" či ženské hekání ve skladbě "Padlý chtíč".
V rozsáhlém válečném intru titulní věci "Armageddon part I" znovu úřaduje Baláž. Ponuré riffy se derou na povrch, ale v momentě, kdy 'Šakal' otevře ústa, je spláchnut záchod. Pokračování nedokončeného naznačuje věta na obalu: „Na tuto desku navazuje singl "Armageddon part II."“. Bohužel tuto v květnu pořízenou nahrávku někdo smazal. Alespoň singlové béčko "Válka s nebem" se podařilo zachytit na kompilaci Death Metal Session. Mezitím posílil sestavu kytarista Pavel Kohout, častěji označovaný jako 'Mr. Monroe' (ex-Moriorr).
V té době měl soubor i menší konflikt se zákonem. Po vystoupení 18. 11. 1990 pětice osob (mezi nimi i Melmus a 'Šakal') v nočních hodinách a pod vlivem alkoholu částečně zdemolovala pokoj č. 208 v hotelu Praha v Novém Jičíně. Škoda činila 1 403 Kčs a byla později uhrazena. Okresní soud v témže městě je 31. 1. 1992 uznal vinnými z trestného činu poškozování cizí věci a uložil jim peněžité tresty 2 000 Kčs na osobu.
V prosinci 1990 bylo natočeno a v létě 1991 vyšlo druhé album Institut klinické smrti, které na obalu šokovalo útlocitné občany obrazem z kůže staženým Kristem visícím na kříži. Tento studiový počin pokračuje v nastolené linii, jen je ještě o něco extrémnější. 'Mr. Monroe' svým chorobným vokálem dodává smrtící nádech vypalovačkám jako "V podzemí" (ke které vznikl klip, v němž paradoxně otvírá ústa Henych), "Právem silnějšího" nebo "Kremator", ale i pomalejší titulní skladbě "Institut klinické smrti", jež začíná ne zrovna dotaženým recitativem.
'Šakalem' odchrblané příspěvky "Seru krev", "Odkaz bestie", "Pán snů" a "Libreto smrti" nejsou o nic horší. Henych je doslova okouzlující v riffově chytlavém a současně notně sprostém kousku "Předčasnej pohřeb", a mile překvapí i jeho zpověď "Sebevražda", jejíž poklidná poloakustická nálada se láme do hrůzostrašné zvukové koláže – jakéhosi komatického stavu bezvědomí.
Po turné Massacre Show, z něhož vzniklo další video, 'Mr Monroe' odešel.
V květnu a červnu 1992 vznikala třetí studiovka. Původně měla nést název Hlad, ale nakonec dostala jméno podle výrazného rokenrolového otvíráku Chcípni o kus dál. 'Šakalovi' patří i podobně laděná "Jedu v tom dál", příjemně děsivá "Svatební noc v pohřebním voze", netradiční dílko "O psovi s vyraženým dechem", méně přesvědčivé kousky "Tanec smrti" a "Hlad" a mrazivě jemná, později zklipovaná balada "Vzpomínky na život", která – stejně jako několik dřívějších skladeb – pochází z éry Fata Morgana.
Melmus odskřehotal trochu deathovější kousek "Anal Power", zatímco Henycha lze slyšet pouze s Melmusem ve skladbě "Ubij ho".
Celá deska naznačuje určité vyčerpání dosavadního blackmetalového výrazu a příklon k temnému, syrovému rokenrolu. Bylo zjevné, že formace začíná přešlapovat na místě a neví, kudy dál.
Henych se díky vítězství mezi basáky v anketě Černá vrána '91 nominoval do úspěšného projektu Zemětřesení, který deskou vydanou na jaře 1993 a podzimním turné uctil coververzemi památku 12. výročí tragické smrti Jiřího Schelingera.
Dlouho avizovaný návrat do minulosti se uskutečnil v březnu 1993 ve staré klasické sestavě Henych, Hereš, Háva. Do léta pak bylo Kladivo na čarodějnice na pultech – s klasickým obalem a letopočtovým upřesněním. Tento materiál, označený jako nulté LP, je výběrem z let 1986 až 1989. Ač zvukově slabší, vcelku se na něj podařilo přenést ducha 80. let.
Základem se stala valná část legendárního prvního dema, tedy nesmrtelné kusy jako "Armageddon", "Kladivo na čarodějnice", "Válka s nebem", "Exorcis", "Ďáblův dech" a znamenité, členitější dílko "Život a smrt". K nim přibyly "Kult ohně" a dvě mladší věci, kde bubnuje Melmus – svižný "Rock 'n' roll" a kratší "Fuck, fuck, fuck".
Deska ukázala, v čem spočívala hlavní síla kdysi hyperoblíbené formace, která se po této retrospektivě na čas rozpadla. Melmus se přesunul do Alkehol. V následujících letech nebylo o Törr příliš slyšet. Občas se objevil na nějaké kompilačce, na podzim 1994 vyšla reedice Armageddon, jinak – kde nic, tu nic.
Henych však dlouho nelenošil a kul nové pikle. Někdy v roce 1995 vyrukoval s úplně novou sestavou, kterou představoval jen v černých kuklách, jak dokumentuje i live-klip "Chcípni o kus dál". Jak se později ukázalo, byli to 2 členové karvinské heavymetalové smečky Doga, kytarista a zpěvák Roman Izaiáš a bubeník Petr Vjada.
Tato zakuklená trojice nejprve od února do dubna 1996 chystala a již v květnu zveřejnila desku Morituri te salutant, která spoustu pozůstalých fanoušků šokovala. Mnozí z nich se nakonec z odklonu od black metalu a příklonu k hardrockovým základům vzpamatovali a vzali studiovku na milost, ale ti ortodoxnější se začínali poohlížet po norským větrem ošlehaných formacích.
Úvodní zdařilé, rytmickým klapotem psacího stroje odstartované "Panoptikum duší" ještě nese výraznější stopy hudební minulosti, ale "Vemeno z hada", "Bílá hůl", "Mrtvice", "Špinavá práce", "Jsem Nikdo" či "Ryba" jsou sice náležitě tvrdé, přece jen však nečekaně melodičtější kousky, nemluvě o zastřeně akustické, ale hodně nevýrazné baladě "Slzy". Milou ozdůbkou je bezpochyby titulní a dokonce klipem opatřená coververze písně "Morituri te salutant" od Karla Kryla, kterou doplňují i další dvě předělávky – "Šílený koně" (Osmonds) a bonusový rokenrolový jam "Velkej hnus" (Perkins) s výraznou rolí splašeného piána.
Na video byl zachycen kupř. pražský koncert s hostujícím Brichtou i Kabátem či vystoupení na Atack Of Fire ´96, doplněné o set souboru Deprešion, který zařadil do svého repertoáru coververzi "Kladiva na čarodějnice". Z velkého Törrtourr po Slovensku, kde skupina předskakovala Kabátu, bylo pořízeno četné množství videonahrávek, jež vyšly jako další home VHS bootleg. Bratislavský koncert byl zachycen také na audionahrávku Live 96. Tentýž materiál vyšel na jaře 1997 v podobě oficiálního živáku. Deska s prostým názvem Live zní docela dobře. Ne sice úplně dokonale, ale dostatečně agresivně a energicky. Škoda jen poměrně krátké stopáže, ale pozitivně lze vnímat skutečnost, že záznam nebyl nijak upravován, takže vystihuje koncertní realitu.
Ke konci roku byl splacen další historický dluh, protože na třetí díl kompilace Creations From A Morbid Society byl zařazen kdysi nahraný, leč omylem smazaný, tím pádem nevydaný, ale alespoň na kazetě dochovaný singl "Armageddon"/"Válka s nebem", který měl být druhým singlem Törru a měl navazovat na první LP z roku 1990 Armageddon. Titulní píseň nebyla na debutu nahrána celá jako fór sestavy a měla vyjít kompletní až na zmíněném singlu spolu s hitem "Válka s nebem", který se na album již nevešel. Bohužel byl záznam tohoto singlu ve 'studiu C' omylem smazán a singl do této doby nevyšel. Nahrávka se však dochovala na kazetě, takže si ji dnes s odstupem času přece jen můžete vyslechnout.
Videokazeta Prasárny ´97 shrnula vše z posledního roku, především motorkářské srazy, Rockový zvěřinec v Brně, Noc plnou hvězd v Třinci, Czech Rock Block v Plasích, koncert v Plzni a hostování patnáctiny slavícímu Arakainu v pražské Lucerně, z jehož věcí si Henych a spol. dovolili zahrát mix písní "Proč", "Metalománie" a "Salto Mortale".
Zatímco byly staré pecky formace nadále využívány ke kompilačním účelům, Henych prohlašoval, že další studiovka nemá smysl, protože cenová politika vydavatelských firem neumožňuje všem fanouškům její koupi. Pokračovalo ale průběžné natáčení videosekvencí, především z třineckých Nocí plných hvězd 1998 (zde včetně setu legendárních Motörhead), 1999 a 2000.
Na podzim 1999 vyšel dvojdisk Gallery. Toto 2CD obsahuje čtyři klasická alba v remastrované podobě. Skutečně se to tam podařilo nahustit – na 1. disk Kladivo na čarodějnice a Armageddon, na 2. potom Institut klinické smrti a Chcípni o kus dál. A tak vlastně chybí jen malinko odlišné singlové či kompilační verze čtyř jinak stejně přítomných skladeb. Ohromně záslužný počin, jímž si zejména mladší příznivci mohli zkompletovat tvorbu bandu.
Ke konci roku 2000 konečně vyšla v červnu až srpnu točená nahrávka Tanec svatýho Víta. Mírné pozdvižení způsobil na obalu i v bookletu mnohokrát vyobrazený symbol s přeškrtnutým invalidou na vozíku, nicméně je to naprosto v souladu s mnohaletou drsnou poetikou uskupení a tudíž zcela v pořádku. Do tradičně hutného a tvrdého kytarového soundu byly instalovány tanečně svěží, ale přitom velmi tvrdé elektronické prvky, na kterých výrazně zapracoval programující Pavel Holý (kdysi Dr. Max). Právě jemu byla autorsky připsána "Temná země", asi nejsyntetičtější položka desky, jež je – stejně jako další převzatá věc "Maděra" (Dr. Feelgood) – opatřena starým Chadimovým textem.
LP otvírá koncertní monolog 'kaťáka' Oldy Říhy a sebestředný song "My", jehož text stojí na názvech několika výrazných hitů minulosti. Vysokou položenou laťku hravě přeskakuje "Láska až za hrob" i rychlejší "Lolita Twist", stejně tak ovšem "Pravá ruka ďábla", kde je vzájemné spřažení dvou hudebních světů zpracováno asi nejzřetelněji a nejcitlivěji. Hodně se povedla i "Vražda v Jižním parku", jen o stupínek níž stojí "Žijem v městě" a titulní "Tanec svatýho Víta". Snad jen závěrečná legrácka "Mirkofon", jež nápadně připomíná jistý dialog ze seriálu Arabela (což ale nebylo záměrem), vyznívá trošku samoúčelně.
O vokální party se téměř rovnocenně podělil Izaiáš s Henychem a spolohou zpěvu oba pracují nesmírně citlivě. Zvláště 'Izzi' dokáže být někde zpěvnější a jinde zase drsnější, přesně jak který song potřebuje. Skupina si na tomto hodně povedeném albu zachovala svou textově zvrácenou tvář, ale po letech určité stagnace má opět někdejší potenciál udávat v tvrdém ranku směr hudebního vývoje. S křížením metalu a elektroniky sice v našich končinách zdaleka nepřišel jako první, jenže nepochybně jde o dosud nejviditelnější a nejdotaženější pokus. A pro posluchače je to test jejich žánrové vstřícnosti a otevřenosti. Toto CD obsahuje CD-Rom, kde je k vidění spousta fotek, texty, historie, diskografie, koncertní sekvence a tak různě. V únoru byl Törr zcela a po zásluze nominován na cenu APH v žánrové kategorii Hard & Heavy.
Na podzim roku 2003 vydává Törr nové CD s názvem Made In Hell, kterým se znovu vrací ke svým kořenům. Předešlé experimenty s elektronikou hází za hlavu a exhumuje pořádně zčernalý rokenrol. Do sestavy se po dlouhých letech vrací zakládající inkvizitor Ota Hereš, a novým členem se stává bubeník Radek Sladký (ex-Ferat), který nahrazuje dříve zaskakujícího Marka Žežulku (Arakain) a Pepu Cigánka. Tradiční trojice tak symbolicky podepisuje novou smlouvu s peklem.
Skladatelský tandem Hereš/Henych patří k nejschopnějším ve svém žánru. Jejich návrat k původní tváři českého black metalu rozhodně nepůsobí zastarale – naopak, duch zlaté éry Törr je přítomen v maximální míře. Výborná muzika, inspirovaná nesmrtelnými klasikami jako Venom či Motörhead, je prošpikována texty, které nezapřou rukopis Vlasty Henycha.
Vokální party si oba 'masturbující mozky' Törru spravedlivě rozdělili a navrch povolali brněnského velekněze 'Big Bosse' z Root, který významně přispěl ke skladbě "Rigor Mortis" i k coververzi "Sympathy For The Devil" od The Rolling Stones. Druhým bonusem na Made In Hell je skvělá předělávka "Countess Bathory" z dílny Venom. Celá studiová nahrávka šlape jako po másle – a zvláště úvodní trojice "Made In Hell", "Někdo to rád mrtvé" a "Anální alpinista" běží jako dobře seřízený stroj.
Trojice muzikantů pilně koncertuje a postupně připravuje další materiál, který pod názvem Törritorium spatří světlo světa v roce 2006. Nový studiový počin už ale nemá takový tah na branku jako předchozí kus, a místy působí dojmem, že autorům poněkud dochází invence. Fanoušci jsou ovšem natěšení, a tak může Törr nové songy vesele představovat na řadě koncertních štací.
Ve stejném roce přichází uskupení s nápadem oslavit své 20. výročí existencí speciálním vydáním – trojCD kolekcí Inkubátörr, s ironickým podtitulem 'Demáče, živáky, sračky a odpady'. Na třech kotoučích shrnuje celé své 'předalbové' období včetně kompletní singlové tvorby. Nechybí ani legendární verze skladby "Armageddon Part II." s vokálem Šakala, která sice nikdy oficiálně nevyšla, ale nakonec se zachovala na jakési kazetě. Samozřejmostí je i bohatě vyvedený booklet plný zajímavostí, kterým Törr tentokrát opravdu nešetřil.
Roku 2008 přichází formace s myšlenkou začít zaznamenávat některé koncerty jak zvukově, tak obrazově. Díky tomu může začátkem roku 2010 vyjít CD/DVD kompilace Inferno Nocturno, která obsahuje záznamy vystoupení z roku 2009 a jako bonus i památný koncert z roku 1989 ještě s Melmusem. Nahrávka působí svěže a nic nenasvědčuje tomu, že by v souboru panovaly jakékoli třenice.
Jenže koncem téhož roku, během skládání nového materiálu, dochází k názorovým rozporům mezi Henychem a Herešem. Celá situace vyústí v tvůrčí stagnaci a vzájemné neshody ohledně budoucího směřování. Na jedné straně stojí Hereš a Sladký, na druhé Henych. V srpnu 2010 proto Henych z hudebního uskupení odchází a zakládá nové uskupení Henych 666. Začíná se psát nová kapitola příběhu jménem Törr.
Nová sestava byla představena 6. 11. 2010 na koncertě Czech Metal Legends ve sportovní hale v Pardubicích. Novými posilami se stali kytarista Tomáš Eisler a baskytarista David Hradílek, oba ze skupiny Vidock. Jejich angažmá však nemělo dlouhého trvání – již 18. 9. 2011 se formace opět smrskla do trojčlenné podoby. Post zpívajícího basáka zaujal Honza 'Bart' Bartoš (ex–Promile, Navar).
Už tedy tříčlenný a současně třígenerační Törr se na podzim 2011 vrátil do nahrávacího studia, kde vzniklo deváté řadové album Tempus Fugit – první bez účasti Vlasty Henycha. Jeho absence však není až tak citelná, neboť skladatelská tíha ležela už delší dobu převážně na bedrech Oty Hereše. Na druhou stranu právě tento fakt způsobil jistou sterilitu celého studiového výstupu. Tempus Fugit tak de facto působí jako druhý díl šedivého Törritoria, ovšem s několika povedenějšími autorskými momenty.
Jmenovitě se jedná o skladby "Až mě všichni naserou", "Básníci doby", bezpochyby nejlepší "To smrt jsem já" (ze které mimochodem přímo sálá aura starých dobrých "törrovských" časů), dále "Prokletí zrádců" a titulní "Tempus Fugit".
V letech 2015 – 2016 vyráží soubor na domácí turné a zároveň začíná tvořit nový materiál pro další studiovku. Už v průběhu nahrávání je Otovi Herešovi jasné, že aby nové LP koncertně šlapalo jako ze studia, bude zapotřebí další kytarista. Po logické úvaze padne volba na dlouholetého kámoše a bývalého spoluhráče bubeníka Radka Sladkého – Radka Kroce. Ten s bandem začíná zkoušet a premiérově se představuje v březnu 2016 na metalovém festivalu v Německu.
Kroc odehraje několik jarních a letních štací, ale kvůli svému novému působení v jiném projektu z Törr na podzim 2016 odchází. Mezitím dochází k dokončení posledních tracků pro nové album, jehož se již neúčastní. Dne 11. 11. 2016 vychází po pěti letech nová deska Black’n’roll a Törr vyráží na společné turné s kolegy z Root, které pokračuje i na začátku roku 2017.
V následujících letech pokračuje trojice Ota Hereš, Radek Sladký a Honza 'Bart' Bartoš v intenzivním koncertování a propagaci Black’n’roll. Během tohoto období zároveň vzniká nový materiál pro chystaný titul Inkvizitörr, který spatří světlo světa v listopadu 2021 – přesně pět let od předchozího studiového zářezu. Na jaro 2022 je pak naplánováno i vydání vinylové edice.
v roce 2024 Törr znovu vydali své přelomové album Kladivo na čarodějnice, které původně vyšlo v roce 1993. Toto nové vydání zachycuje skupinu ve formě z konce osmdesátých let a připomíná její kořeny v extrémním metalu.
Na podzim 2025 se Törr chystá na rozsáhlé turné po České republice, během kterého vystoupí například 17. října v Pardubicích, 18. října v Hořovicích, 23. října v Ostravě, 24. října v Brně, 25. října v Olomouci, 7. listopadu v Poličce, 22. listopadu v Jihlavě, 28. listopadu v Plzni a 29. listopadu v Liberci. Kromě koncertní činnosti kapela také pracuje na novém albu. Nedávno zveřejnila první ochutnávku v podobě skladby "Poslední dny", kterou doprovází oficiální videoklip.