Vydáno | 16.3.1987 | |
---|---|---|
Natočeno | říjen - prosinec 1986 | |
Studio | Quadradial (Miami, Florida), Compass Point (Nassau, Bahamy) | |
Žánr | thrash metal | |
Délka | 50:23 | |
Label | Megaforce, Island | |
Producent | Anthrax, Eddie Kramer |
"I Am the Law" (únor 1987) | "Indians" (červen 1987) |
Singlové písně "I Am the Law" a "Indians" složili Anthrax v červenci 1986 během přestávky v turné na podporu jejich druhého alba Spreading the Disease. Na konci července nové písně zaranžovali a nacvičili ve zkušebnách Top Cat v New Yorku a poté odjeli do Velké Británie, kde se připojili k Metallice na jejich evropském turné.
Skladba "I Am the Law" je založena na riffech, které zbyly z nahrávání předchozího alba, a na jejím vzniku se podílel ještě předchozí basák Dany Lilker. Název skladby je hláškou soudce Dredda, komiksové postavy, jejíž příběhy původně vycházely v britském časopise 2000 AD, jehož byl Scott Ian čtenářem a fanouškem.
Singl "I Am the Law" vyšel v únoru 1987, pár týdnů před vydáním alba, v sedmipalcovém a také dvanáctipalcovém formátu, který se umístil v britské hitparádě. Obě verze měly jako B-stranu nealbovou skladbu "Bud E. Luvbomb and Satan's Lounge Band" a dvanáctipalec obsahoval také píseň "I'm the Man", která byla nahrána na stejných sezeních jako ostatní skladby alba a patří mezi první písně, v nichž se mísil rap a metal. Management kapely se domníval, že se píseň nehodí ke zvuku a energii alba Among the Living, a rozhodl se ji vydat jako b-stranu. Později byla znovu vydána jako úspěšné EP a stala se jednou z nejznámějších písní Anthrax.
Druhý singl "Indians" vyšel v červnu 1987. Na dvanáctipalcovém vinylu se objevily coververze písní "Sabbath Bloody Sabbath" od Black Sabbath a "Taint" od S.O.D., které byly nahrány přímo pro toto vydání. K písni "Indians" byl natočen videoklip, který režírovali Jean Pellerin a Doug Freel a který se v době největšího rozkvětu thrash-metalu na konci 80. let občas objevil i ve vysílání MTV.
Among the Living je třetí studiové album americké heavy metalové skupiny Anthrax. Bylo vydáno 16. března 1987 u Megaforce Records v USA a 22. března u Island Records ve zbytku světa. Je věnováno Cliffu Burtonovi ze skupiny Metallica, který zemřel při nehodě autobusu šest měsíců před jeho vydáním, když byla Metallica na turné s Anthrax jako předskokany. Na albu se podílel jako koproducent producentský veterán Eddie Kramer, který se tak poprvé pustil do spolupráce s thrashmetalovou kapelou. Nahrávání probíhalo hladce, ale rozdílné představy o zvuku finální verze způsobily během mixování neshody mezi Anthrax a producentem.
Členové Anthrax album označili za svůj zásadní průlom, neboť znamenalo přechod od hraní v malých klubech k vystupování na arénách a stadionech. Bylo kritikou kladně hodnoceno a kapelu povýšilo mezi 'velkou čtyřku' thrash metalu. 31. července 1990 byla deska certifikována RIAA jako zlatá a v roce 2017 se umístila na 20. místě v seznamu časopisu Rolling Stone "100 Greatest Metal Albums of All Time (100 největších metalových alb všech dob)".
Poté, co kapele vyšlo jejich druhé album Spreading the Disease, kterého se nakonec prodalo více než 100 000 kopií, vyrazili Anthrax na turné na jeho podporu, a to jak v roli hlavní kapely v malých klubech, tak jako předskokani jiných kapel. Při předskakování skupinám W.A.S.P. a Black Sabbath na jejich turné na podporu alba Seventh Star hráli Anthrax poprvé ve středně velkých arénách a byli nadšeni touto zkušeností i reakcí publika na jejich hudbu.
Po krátké zastávce, věnované odpočinku a zkoušení nových písní, se v červenci 1986 připojili k dlouholetým přátelům a kolegům z vydavatelství Megaforce Records, kapele Metallica, na evropské části turné na podporu alba Master of Puppets. Když 27. září ve Švédsku zahynul baskytarista Metallicy Cliff Burton, jeho smrt hluboce zasáhla celou thrashmetalovou komunitu, v níž byl velmi uznávanou osobností, a členové Anthrax věnovali své nové album Among the Living jeho památce. V roce 2012 Ian v jednom rozhovoru řekl, že část důvodu, proč album zní tak naštvaně, je to, že zemřel Cliff.
Hudební tisk většinou považuje Among the Living za jedno z nejsilnějších thrashmetalových alb, která kdy byla nahrána. Ve srovnání s albem Spreading the Disease se skladby na albu obecně vyznačují rychlejšími rytmy, které jim dodává Benanteho dvojšlapka, silnějšími hardcorovými vlivy ve sborových refrénech a agresivnějším Belladonnovým vokálním projevem. Struktura skladeb je konvenční a někdy inspirovaná jinými rockovými písněmi ("Caught in a Mosh" je například inspirována písní "Whole Lotta Rosie" od AC/DC), ale s mnoha rytmickými změnami a melodiemi, které někdy ustí do agresivního a suchého zvuku.
Jeden z kritiků se domníval, že tento poslední rys je pravděpodobně ovlivněný projektem Stormtroopers of Death, zásadní crossoverové kapely, kterou v roce 1985 založili Benante, Ian a původní baskytarista Anthrax Danny Lilker a která na albu krátkých, rychlých a satirických písní nazvaném Speak English or Die kombinovala metalové riffy a hardcore.
Protože chtěli zachytit energii jejich živého vystoupení, požádal Anthrax o spolupráci slavného producenta Eddieho Kramera, který spolupracoval mimo jiné s Jimim Hendrixem, Led Zeppelin a Kiss. Živý zvuk, který Kramer zachytil na albu Kiss Alive! (1975), zapůsobil na Iana a Benanteho už v mládí.
Kapela nahrála nové písně ve studiu Quadradial v Miami na Floridě asi za šest týdnů. V té době bylo nicméně obtížné nahrát zvuk podladěných kytar, typický pro thrashmetalové kapely jako Anthrax, a odlišit ho od basové kytary a basového bubnu. Kramer později vzpomínal: „Bylo to velmi obtížné. Nikdy jsem nic podobného nenahrával. Zpočátku jsem si nebyl jistý tím, co hledali. A byla to výzva přijít na způsob, jak nahrát tak těžké kytary s těžkými bicími - byl to prostě jiný proces.“
Kramer přistoupil k nahrávání jako k živému vystoupení a členové kapely byli nadšeni, co se týče atmosféry a vytvořeného zvuku: „Vždycky jsme měli pocit, že když jsme v místnosti a zkoušíme, jsme nejlepší,“ řekl Ian, „Byli jsme zabijáčtí a měli veškerou sebedůvěru světa.“
Produkce se pak přesunula na retušování a mixování skladeb do Compass Point Studios v Nassau na Bahamách, zařízení, které vlastnil Chris Blackwell, prezident nahrávací společnosti Island Records, která měla na starosti také Anthrax. Ian toto nahrávací studio navrhl jen proto, že Iron Maiden v něm pracovali od roku 1983.
V Nassau Kramer vytvořil první mix plný zvukových efektů a dozvuků a tvrdil, že provedl 'moderní mixáž', podobnou práci producenta Johna 'Mutta' Langeho pro nejprodávanější nahrávku Def Leppard, album Pyromania. Členové kapely byli ale s mixem nespokojeni a odmítli ho, přičemž se s Kramerem dohadovali o návratu k čistému, suchému zvuku, který by se co nejvíce blížil původní živé nahrávce. V rozhovoru z roku 2013 Kramer poznamenal, že kluci z Anthrax měli úplně jiný přístup, úplně jiný způsob myšlení, a během mixování byla situace dost vyhrocená. Pod tlakem možnosti vyhazovu Kramer ustoupil požadavku členů kapely a proces mixování dokončil za necelé dva týdny.
Mastering alba Among the Living provedl George Marino ve Sterling Sound v New Yorku.
Brzy po vydání alba Anthrax vyrazili na krátké turné do Japonska, ale oficiálně zahájili turné 'Among the Living Tour' 26. května 1987 v Penny Arcade v Rochesteru, kde předskakovala kapela Metal Church. Během léta hráli jako headlineři na středně velkých štacích a poté se přesunuli do Evropy. Na festivalu Monsters of Rock v anglickém Castle Doningtonu 22. srpna 1987 byli na programu spolu s kapelami Bon Jovi, Dio, Metallica, W.A.S.P. a Cinderella. Toho dne hráli Anthrax pro 80 000 diváků a na evropském turné, které následovalo v září a říjnu, vyprodali sedmitisícové sály.
Po návratu do USA vyrazili v listopadu jako hlavní hvězdy na další turné po více než pětitisícových sálech; předskakovali jim Celtic Frost. Na začátku roku 1988 si je Kiss vyžádali jako support pro své turné 'Crazy Nights World Tour' v USA. Turné skončilo v prvních dubnových dnech, kdy se Anthrax vrátili do studia, aby nahráli album State of Euphoria.
Autorem obálu je ilustrátor a malíř Don Brautigam, který se na tvorbě obalů podílí od počátku 70. let a který pracoval jak na albu Among the Living, tak na kultovním albu Master of Puppets od Metalliky. Brautigam byl autorem obalu také u následujícího alba Anthrax z roku 1988, nazvaného State of Euphoria.
O malbě se vedly diskuse, protože se dlouho věřilo, že zobrazuje postavu Reverenda Henryho Kanea, antagonistu z filmu Poltergeist II: The Other Side, zatímco jiní si mysleli, že zobrazuje Randalla Flagga, antagonistu z románu Stephena Kinga The Stand, o němž pojednává titulní skladba alba. Bubeník Charlie Benante, který vymyslel koncept obalu, vysvětlil: „Víte, co je na něm vidět? Bylo to jen o tom, kolik zla je mezi námi. Chtěl jsem na obalu ukázat právě takový typ člověka. Stejný typ lidí. A ten jeden člověk, který vyčníval, jako by vám mával, jako by říkal 'ahoj!'.“
Co se týká textů, hudební kritici chválili především jejich humor. Tématicky se texty inspirovaly různorodými zdroji, společensky uvědomělé záležitosti jsou například přítomny v písních "Indians" nebo "One World". První je o těžkém údělu původních obyvatel Ameriky nucených žít v rezervacích, druhá se zabývá rizikem jaderného holocaustu.
"Imitation of Life" je o falešných osobách, zejména v hudebním byznysu a "Efilnikufesin (N.F.L.) - 'nise fukin life' psáno pozpátku - je protestní píseň proti zneužívání drog a byla inspirována drogovou závislostí a smrtí komika Johna Belushiho. Iana dodnes pobaví, kdyže se ho novináři ptají, proč napsal píseň o Národní fotbalové lize, což jen ukazuje, že se vůbec neobtěžovali přečíst si text nebo pochopit celý smysl písně.
Dvě z písní alba jsou založeny na postavách a situacích převzatých z díla Stephena Kinga, jehož byli Ian i Benante vášnivými čtenáři. "Among the Living" pochází z románu The Stand a "A Skeleton in the Closet" z novely Apt Pupil, která je součástí sbírky Different Seasons.
"Caught in a Mosh" vypráví o zážitku bedňáka během rozbouřeného koncertu a mnozí metalisté ji považují za klasickou thrashmetalovou hymnu. Kritici ji berou jako glorifikaci slam pitu a metaforu životního boje. Poslední písní napsanou pro album byla "Horror of It All", která vznikla jako pocta Cliffu Burtonovi, jehož smrt členy kapely těžce zasáhla.
Album Among the Living bylo oceněno současnou i moderní hudební kritikou a dodnes je často zmiňováno jako jedno z nejoblíbenějších mezi fanoušky Anthrax. Obecně je považováno za přelomovou nahrávku, která posunula kapelu mezi ikony thrash metalu. Muzikantské umění kapely a texty věnované sociálním otázkám a popkulturním ikonám byly všeobecně chváleny a i členové Anthrax uznávají význam tohoto alba pro kapelu i pro thrashmetalovou scénu. Ian prohlásil: „»Among the Living« nebylo jen důležitým momentem v naší kariéře. Dalo nám kariéru!“
Album se umístilo v několika evropských hitparádách a dosáhlo 62. místa v americkém žebříčku Billboard 200, přestože se v podstatě nehrálo v rádiích. V průběhu dalších let se stabilně prodávalo a 31. července 1990 získalo zlatou certifikaci, čímž se po albu State of Euphoria z roku 1989 stalo druhým zlatým albem Anthrax.
Dne 10. listopadu 2009 byla vydána deluxe edice alba, která obsahovala bonusové koncertní DVD. Vydání obsahuje alternativní nahrávky několika skladeb z alba, živé verze a písně z B-strany "I Am the Law" a "Bud E Luv Bomb And Satan's Lounge Band".
Malcolm Dome v časopise Classic Rock ocenil konzistentní kvalitu alba a napsal, že muzikantské umění Anthrax se vyrovná všemu, co v té době dělala Metallica. J. D. Considine z časopisu Rolling Stone napsal: „Benante a jeho spoluhráči byli možná v jiných ohledech obyčejní chlápci, ale jako hudebníkům se jim nedala upřít technická zručnost, s jakou se pouštěli do každého zvukového útoku.“
Podle Grega Moffitta z BBC Music se na Among the Living podařilo obratně balancovat mezi dravou rychlostí a uvážlivým používáním melodie, což je žonglérský kousek, v němž na pozdějších albech tápali. Kanadský novinář Martin Popoff měl na hudbu stejný názor, ale poznamenal, že prvotní zavedení 'punkové etiky' v písních jako "Caught in a Mosh", "Efilnikufesin" a "One World" začalo podkopávat vážnost kapely, což jim mělo brzy způsobit problémy s image.
Ve skutečnosti album sice zaznamenalo úspěch u kritiky, ale Anthrax byli kritizováni novináři i fanoušky za nekonzistentnost svého hudebního vývoje a především za svůj pódiový vzhled, který tvořily krátké kalhoty a trička s komerčními obrázky nebo logy hardcorových kapel, což nápadně kontrastovalo s džínovým a koženým oblečením ostatních thrashmetalových skupin. Zjevná podpora skateboardingu byla dalším důvodem ke kontroverzím v dobových hudebních časopisech i mezi fanoušky.
V několika článcích pro britský časopis Kerrang! v roce 1988 zařadil novinář Don Kaye Anthrax do takzvané 'velké čtyřky thrash metalu', vedle skupin Metallica, Megadeth a Slayer. Tento titul byl metalovou komunitou přijat a zůstal kapele přisouzen po zbytek jejich kariéry.
Martin Popoff zařadil Among the Living na 49. místo ve své knize 500 nejlepších Heavy Metalových Alb všech dob z roku 2004. V červenci 2005 bylo album uvedeno do Decibel Hall of Fame jako celkově šesté album. Bylo také zařazeno do knihy 1001 Albums You Must Hear Before You Die (2006).
V srpnu 2014 časopis Revolver zařadil album na seznam '14 Thrash Albums You Need to Own' a 26. října 2020 časopis Kerrang! umístil Among the Living na 6. místo v seznamu '25 nejlepších thrashmetalových alb všech dob'. Pokud jde o jednotlivé písně, skladba "Caught in a Mosh" se umístila na 29. místě v žebříčku VH1 '40 Greatest Metal Songs'.
Znovu nahraná verze písně "Among the Living" z alba The Greater of Two Evils z roku 2004 zazněla v upoutávce na film Clerks II z roku 2006. Coververze písně "Caught in a Mosh" je součástí videohry Guitar Hero Encore: Rocks the 80s z roku 2007. "Indians" je součástí videohry Guitar Hero: Warriors of Rock z roku 2010.
Na oslavu 40. výročí kapely vydaly Anthrax a Z2 Comics v červenci 2021 grafický román s příběhy inspirovanými písněmi z alba Among the Living. Do sbírky přispěla hvězdná skupina autorů a výtvarníků ze světa hudby a komiksu, včetně Coreyho Taylora, Granta Morrisona, Briana Posehna, Gerarda a Mikeyho Wayových, Roba Zombieho, Briana Azzarella, Jimmyho Palmiottiho a Ricka Remendera.
Písně z alba Among the Living se od roku 1987 vždy objevovaly v koncertních setlistech kapely a nejméně čtyři z nich byly pevnou součástí jejich vystoupení. V roce 2005 Anthrax znovu spojili sestavu z období Among the Living a vrátili do ní Belladonnu a Spitze. Během následného světového turné zahráli naživo řadu skladeb z alba a na některých koncertech hráli desku od začátku do konce. Během turné 'Metal Alliance 2013' a v roce 2017 kapela znovu zahrála Among the Living celé.
Joey Belladonna - hlavní zpěv
Dan Spitz - sólová kytara, akustická kytara
Scott Ian - kytary, doprovodné vokály
Frank Bello - baskytara, doprovodné vokály
Charlie Benante - bicí
Eddie Kramer - producent, zvukový inženýr, mix
Chris Rutherford - druhý inženýr
Francis McSweeney - asistent
Chip Schane - asistent
Paul Hamingson - mix
George Marino - mastering (Sterling Sound, New York)
Jon Zazula - výkonná produkce, management
Číslo | Název skladby | Autoři | Délka |
---|---|---|---|
1 | "Among the Living" | Anthrax | 5:16 |
2 | "Caught in a Mosh" | Anthrax | 4:59 |
3 | "I Am the Law" | Anthrax, Lilker | 5:57 |
4 | "Efilnikufesin (N.F.L.)" | Anthrax | 4:54 |
5 | "A Skeleton in the Closet" | Anthrax | 5:32 |
Číslo | Název skladby | Autoři | Délka |
---|---|---|---|
6 | "Indians" | Anthrax | 5:40 |
7 | "One World" | Anthrax | 5:56 |
8 | "A.D.I./Horror of It All" | Anthrax | 7:49 |
9 | "Imitation of Life" | Anthrax, Lilker | 4:10 |
Celkový čas: | 50:23 |
Číslo | Název skladby | Autoři | Délka |
---|---|---|---|
10 | "Indians" (alternate lead) | Anthrax | 5:39 |
11 | "One World" (alternate take) | Anthrax | 5:55 |
12 | "Imitation of Life" (alternate take) | Anthrax, Lilker | 4:26 |
13 | "Bud E Luv Bomb and Satan's Lounge Band" | Anthrax | 2:45 |
14 | "I Am the Law" (live in Dallas) | Anthrax, Lilker | 6:03 |
15 | "I'm the Man" (instrumental) | Anthrax, John Rooney | 3:04 |
Celkový čas s bonusy: | 78:18 |
Číslo | Název skladby | Autoři | Délka |
---|---|---|---|
1 | "Intro" | Anthrax | 0:11 |
2 | "Among the Living" | Anthrax | 5:04 |
3 | "Caught in a Mosh" | Anthrax | 5:15 |
4 | "Metal Thrashing Mad" | Anthrax | 2:54 |
5 | "I Am the Law" | Anthrax, Lilker | 5:48 |
6 | "Madhouse" | Anthrax | 4:06 |
7 | "Indians" | Anthrax | 5:37 |
8 | "Medusa" | Anthrax | 4:18 |
9 | "Efilnikufesin (N.F.L.)" | Anthrax | 4:54 |
10 | "Armed and Dangerous" | Ian, Turbin, Lilker | 4:31 |
11 | "A.I.R./I'm the Man/A.I.R." | Anthrax | 11:57 |
12 | "Gung Ho" | Ian, Turbin, Lilker | 9:02 |
Celkový čas: | 63:37 |
Týdenní hitparáda (1987) | Vrchol |
---|---|
Dutch Albums (Album Top 100) | 46 |
Finnish Albums (The Official Finnish Charts) | 8 |
German Albums (Offizielle Top 100) | 46 |
Swedish Albums (Sverigetopplistan) | 43 |
UK Albums (OCC) | 18 |
US Billboard 200 | 62 |
Týdenní hitparáda (2010) | Vrchol |
---|---|
UK Rock & Metal Albums (OCC) | 10 |
Země | Ocenění | (potřebný počet prodaných kusů) |
---|---|---|
United States (RIAA) | zlato | (více než 500000) |
United Kingdom (BPI) | stříbro | (více než 60000) |