TESTAMENT

Historie

Odkaz

TESTAMENT


Původ:Berkeley, San Francisko Bay Area, Kalifornie, USA
Aktivní roky:1983 - současnost
Styl:Thrash metal, groove metal
Vydavatelé:Atlantic, Megaforce, Spitfire, Burnt Offerings Inc., Nuclear Blast
Web:testamentlegions.com
Podrobnosti:Metal-archives - Testament

Historie

TESTAMENT je americká thrashmetalová kapela z Berkeley v Kalifornii, která vznikla v roce 1983 pod názvem LEGACY a v současné době ji tvoří rytmický kytarista Eric Peterson, zpěvák Chuck Billy, kytarista Alex Skolnick, baskytarista Steve Di Giorgio a bubeník Dave Lombardo. V průběhu let zažili mnoho změn v sestavě, přičemž Peterson je jediným zbývajícím původním členem, ačkoli se k nim od té doby vrátil jeden z autorů písní Alex Skolnick, který byl mimo kapelu v letech 1992 až 2005. Billy byl členem TESTAMENT od roku 1986, kdy nahradil původního zpěváka Steva 'Zetra' Souzu, který nastoupil do EXODUS jako náhrada za Paula Baloffa. On a Peterson jsou jedinými členy, kteří se objevili na všech studiových albech kapely, přičemž druhý jmenovaný je celkově jediným stálým členem.

TESTAMENT jsou označováni za jednu z 'velké šestky' thrashmetalové scény Bay Area 80. let (spolu s EXODUS, DEATH ANGEL, LȦȦZ ROCKIT, FORBIDDEN a VIO-LENCE), a často jsou považováni za jednu z nejpopulárnějších a nejvlivnějších skupin thrashmetalové scény, a také za jednoho z vůdců druhé vlny tohoto žánru na konci 80. let. Bývají také označováni za jednu z 'velké osmičky' thrash metalu, spolu s METALLICOU, MEGADETH, SLAYER, ANTHRAX, EXODUS, OVERKILL a DEATH ANGEL. Od počátku éry SoundScan prodali ve Spojených státech přes 1,4 milionu alb a celosvětově přes 14 milionů kopií. Do dnešního dne vydali třináct studiových LP (jedno z nich je kolekcí znovu nahraných písní), čtyři živá, pět kompilačních alb, dvanáct singlů a tři DVD.

Po podpisu smlouvy s Atlantic Records v roce 1986 a změně názvu z LEGACY na TESTAMENT vydali v roce 1987 svůj debut The Legacy, následovaný o rok později albem The New Order (1988); obě desky byly oceněny kritikou a tiskem, včetně publikací zaměřených na heavy metal. Popularity v hlavním proudu dosáhli svým třetím studiovým počinem Practice What You Preach (1989), které bylo prvním albem TESTAMENT, jež se dostalo do Top 100 žebříčku Billboard 200. Během počátku a poloviny 90. let jim vyšla řada dalších úspěšných desek, včetně Souls of Black (1990), The Ritual (1992) a Low (1994), přičemž první dvě se rovněž dostala do Top 100 žebříčku Billboard 200. V roce 1990 se kapela dostala do Top 100 žebříčku Billboard 200. Poté, co je Atlantic v roce 1995 opustil, TESTAMENT (kteří v té době začali experimentovat se zvukem ovlivněným death metalem) pokračovali v nahrávání a koncertování až do dočasné přestávky v roce 2001, kdy byla Billymu diagnostikována rakovina. V roce 2005 byla jeho nemoc v remisi a TESTAMENT obnovili činnost, v jejímž rámci došlo v mezidobí ke krátkému reunionu sestavy z The Legacy a k dalším obměnám členů. Od Skolnickova návratu zažili TESTAMENT obnovení popularity, přičemž čtyři jejich studiová alba - The Formation of Damnation (2008), Dark Roots of Earth (2012), Brotherhood of the Snake (2016) a Titans of Creation (2020) - se všechna dostala do první stovky žebříčku Billboard 200, a pokračovali v soustavném koncertování a práci na novém materiálu pro své další studiové album.

Začátky (1983 - 1989)

Formaci založili v roce 1983 v San Francisco Bay Area pod názvem Legacy kytarista Eric Peterson a jeho bratranec, kytarista Derrick Ramirez. Brzy se k nim připojili bubeník Louie Clemente, zpěvák Steve Souza a baskytarista Greg Christian a začali vystupovat na klubových koncertech s uskupeními jako Slayer, Laaz Rockit, Death Angel a dalšími.

V roce 1985 Clemente sestavu opustil a nahradil ho bubeník Mike Ronchette. Krátce poté odešel Derrick Ramirez a do party přišel mladý kytarista Alex Skolnick, který studoval u kytaristy Joe Satrianiho z Bay Area. Legacy od svého vzniku psali původní materiál a v roce 1985 vydali vlastní čtyřpísňové demo. Steve Souza opustil kapelu v roce 1986, aby se přidal k Exodus, a na jeho doporučení ho nahradil Chuck Billy. Sestavu také opustil Mike Ronchette a vrátil se bývalý bubeník Louie Clemente.

Na základě této demokazety podepsala kapela v roce 1986 smlouvu s Megaforce Records. Během nahrávání debutu byli nuceni změnit název na Testament (který podle Marie Ferrero v květnovém čísle časopisu Revolver z roku 2007 navrhl Billy Milano z formací S.O.D. a M.O.D.), protože název 'Legacy' už byl chráněn ochrannou známkou hotelové R&B cover skupiny. Legacy odehráli svůj poslední koncert před touto změnou názvu v The Stone v San Franciscu 4. března 1987.

Debutová studiovka Testament, The Legacy, byla nahrána a smíchána v Pyramid Sound Studios v Ithace ve státě New York a masterována ve Frankford Wayne Mastering Labs v New Yorku. Vyšla v dubnu 1987 u Megaforce Records a byla rovněž distribuována společností Atlantic. Kritici hodnotili prvotinu příznivě. Alex Henderson z AllMusic ohodnotil desku čtyřmi a půl hvězdičkami z pěti a označil ji za neúprosně těžký a slibný počin zaměřený na témata jako okultismus, čarodějnictví, jaderná válka a globální destrukce. Henderson také pochválil produkci Alexe Perialase a dodal, že Perialas zjevně povzbudil Testament, aby hráli tvrdě a nechali to rozjet. Během tří let od vydání v roce 1987 se pak v USA prodalo přes 150 000 kopií. V thrashových kruzích získali okamžitou slávu a často byli srovnáváni s dalšími průkopníky thrashe z Bay Area, skupinou Metallica. Díky tomu a pravidelnému otáčení jejich vůbec prvního videoklipu "Over the Wall" v pořadu Headbangers Ball na MTV se formaci rychle podařilo zvýšit svou popularitu.

Na podporu studiovky absolvovali Testament od června 1987 do dubna 1988 celosvětové turné. Během jeho americké části předskakovali Anthrax na turné na podporu jejich desky Among the Living, projeli jih a východní pobřeží s Overkill a odehráli dva koncerty v severní Kalifornii s Megadeth. Po vystoupení na festivalu Dynamo Open Air v červnu 1987 (záznam pro živé EP Live at Eindhoven) se Testament vydali na své první evropské turné opět jako předskokani Anthrax. To skončilo v dubnu 1988, krátce před vydáním novinky.

Druhá deska, The New Order, vyšla v květnu 1988 a formace na ní pokračovala v podobném duchu. Alex Skolnick vypráví o procesu nahrávání LP: „Sotva jsme dokončili prvních pár turné k prvnímu albu, oznámili nám, že musíme mít další, a to co nejdříve! Svým způsobem nás to vyděsilo, protože jsme nikdy nemuseli vymýšlet hudbu za pochodu. V době, kdy jsme desku konečně nahráli, jsme se zapomněli podívat na naši nahrávací smlouvu. Vlastně jsme měli ve smlouvě, že je tam minimálně 40 minut hudby, a my jsme se dostali pod tuto hranici! Naše album bylo okamžitě posláno zpět... přidali jsme melodii od Aerosmith, přidali jsme ty malé instrumentálky, prodloužili jsme několik částí... to všechno jsme udělali, abychom neporušili smlouvu.“

The New Order bylo studiovým počinem, kterým Testament prorazili do thrashmetalového mainstreamu. Podařilo se ho prodat přes 250 000 kopií hlavně díky vysílání singlu "Trial by Fire", ke kterému byl natočen videoklip, stejně jako ke coververzi písně "Nobody's Fault" od Aerosmith. Tento úspěch měl s dalším LP Practice What You Preach jen vzrůst. Následující The New Order byl jejich prvním, který se dostal do žebříčku Billboard 200, kde se umístil na 136. místě, a bylo také první studiovkou, která obsahovala instrumentální skladbu. Deska obsahuje mnoho songů, které formace dodnes hraje naživo. "Into the Pit", "The New Order" a "Disciples of the Watch" patří mezi nejčastěji hrané skladby Testament; všechny tři byly naživo zahrány více než 600 krát, přičemž první z nich je jejich nejhranější koncertní skladbou.

Jedna z prvních písní z období jejich působení jako Legacy, "Reign of Terror", byla údajně nahrána během natáčení desky The New Order, ale z LP byla vynechána. Tuto znovu nahranou verzi "Reign of Terror" lze nalézt jako b-stranu singlu "Trial by Fire" a také na EP Return to the Apocalyptic City z roku 1993. Skladba byla znovu nahrána v roce 2001 na studiovku First Strike Still Deadly.

Testament také dál neúnavně cestovali. Na podporu LP The New Order předskakovali Megadeth na jejich turné So Far, So Good.... So What! tour v Evropě a absolvovali cestu po Spojených státech s formacemi jako Overkill, Voivod, Death Angel, Vio-Lence, Nuclear Assault, Sanctuary, Raven, Forbidden a Heathen. V létě 1988 také vystoupili na řadě festivalů, například na Metalfestu v Milwaukee, Aardschokdagu v Nizozemsku a nahradili Megadeth na některých koncertech evropského turné Monsters of Rock, na kterém se představili také Iron Maiden, KISS, David Lee Roth, Great White a Anthrax. V době, kdy na začátku roku 1989 skončilo turné The New Order, si Testament nejen upevnili pověst jedné z nejuznávanějších thrashmetalových formací, ale stali se také headlinery vlastních koncertů.


Komerční vzestup (1989 - 1992)

V srpnu 1989 vydali Testament své třetí studiové dílo Practice What You Preach. I když si sestava zachovala thrashmetalový zvuk svých předchůdců, na této nahrávce čerpala vlivy z řady žánrů, například tradičního heavy metalu, jazz fusion a progresivního či technického metalu. Texty se více zaměřovaly na politiku a společnost než na okultní témata z předchozích dvou studiovek — což odradilo část původních fanoušků. Písně jako titulní "Practice What You Preach" a "Blessed in Contempt" se věnují náboženství, "Greenhouse Effect" je politickou skladbou o ekologickém holocaustu, "Sins of Omission" řeší prevenci sebevražd a "The Ballad" pojednává o rozchodu a zotavení.

Tento počin, údajně nahraný živě ve studiu, byl posledním, které produkoval Alex Perialas. Produkční styl lze volně přirovnat k albu Flotsam and Jetsam z roku 1990 When the Storm Comes Down, které rovněž vzniklo pod jeho taktovkou krátce po vydání Practice What You Preach.

Kromě titulní skladby, která je už více než tři desetiletí pilířem koncertních setlistů, hrají Testament skladby z desky Practice What You Preach už jen zřídka. Z deseti písní je "Confusion Fusion" jedinou, kterou kapela nikdy nezahrála naživo. "Envy Life" a "Sins of Omission" se v letech 2000 a 2010 objevovaly na koncertech příležitostně. Ostatní, včetně "Perilous Nation" (kromě jednoho vystoupení v New Yorku v roce 2008), "Time Is Coming", "Blessed in Contempt", "Greenhouse Effect", "The Ballad" a "Nightmare (Coming Back to You)", nebyly do koncertních setů zařazeny od začátku 90. let.

Ohlasy na tuto nahrávku byly obecně příznivé. Practice What You Preach byla první deskou Testament, která se dostala do Top 100 žebříčku Billboard 200, kde dosáhla 77. příčky a v žebříčku vydržela dvanáct týdnů. Titulní "Practice What You Preach" se stala mírným mainstreamovým rockovým hitem, stejně jako "The Ballad" a "Greenhouse Effect". Tyto skladby byly často vysílány rockovými rádiovými stanicemi zaměřenými na alba a jejich videoklipy se pravidelně objevovaly v pořadu Headbangers Ball na MTV. Do června 1992 se v USA prodalo přes 450 000 kopií, přesto album nikdy nezískalo zlatou certifikaci RIAA.

Deska byla zařazena do různých žebříčků nejlepších nahrávek, včetně Guitar World 'The Top 10 Shred Albums of the Eighties' z roku 1999; redaktor Mordechai Kleidermacher napsal: „Se svými rychlými a říznými riffy a vypalovanými sóly ukazují Alex Skolnick a Eric Peterson z Testament světu, co je to pravý thrash-and-burn kytarový teror. Skolnickova kytara, kombinující sofistikovanost progresivního chlapíka s dravostí metalisty, pláče, naříká, zpívá, řve a válí.“

Na podporu desky Testament absolvovali zhruba roční turné. Od října do prosince 1989 projeli Spojené státy společně s kapelami Annihilator a Wrathchild America (které právě vydaly debuty Alice in Hell a Climbin' the Walls). Rok zakončili dvěma koncerty v Kalifornii s Nuclear Assault a Voivod. Druhá část turné začala v lednu 1990, kdy Testament hráli v Evropě s Mortal Sin a Xentrix. Po první japonské návštěvě v únoru 1990 vyrazili na dvouměsíční americké turné se Savatage, které doprovázely kapely Nuclear Assault, Dead Horse a Dark Angel. Po skončení turné v květnu 1990 začali pracovat na svém čtvrtém studiovém díle Souls of Black.

Své čtvrté studiové dílo Souls of Black vydali Testament v říjnu 1990. I když zůstali věrní thrashmetalovému zvuku, album obsahovalo několik stylových změn směrem k rozmanitějším metalovým odnožím, pokračujícím v prolínání technických a progresivních vlivů, které započaly na předchozí nahrávce Practice What You Preach, a připravovaly půdu pro tradiční heavy metal, který zazněl na následujícím albu The Ritual. Skladby jsou hudebně přepracované a textově upravené písně, natočené jako demosnímky koncem osmdesátých let, ale nikdy předtím nevydané oficiálně. Texty pokračují v tématech z předchozí nahrávky, věnují se společnosti, politice, náboženství, sebevraždám, megalomanii a válčení. Nahrávání probíhalo opět ve Fantasy Studios, ale šlo o první desku, kterou produkoval jiný producent — Michael Rosen, který nahradil Alexe Perialase, jenž produkoval předchozí tři počiny.

Album vstoupilo 3. listopadu 1990 do albové hitparády Billboard 200, kde se umístilo na 73. místě (do té doby nejvyšší pozice kapely) a v žebříčku vydrželo osm týdnů. Deska Souls of Black je rovněž považována za vlivný kytarový počin, neboť se umístila na devátém místě v žebříčku deseti nejlepších kytarových alb roku 1990 časopisu Guitar World. Testament od roku 1991 zřídka hráli skladby z tohoto počinu naživo; během doprovodného turné předvedli "Face in the Sky", "Falling Fast", "Souls of Black", "Absence of Light", "Malpractice" a "The Legacy". Titulní "Souls of Black" je jedinou skladbou z této desky, kterou Testament často hrají na koncertech, zatímco "The Legacy" zazněla naposledy v roce 2011. Zbylé čtyři písně ("Beginning of the End", "Love to Hate", "One Man's Fate" a "Seven Days of May") nebyly naživo nikdy zahrány.

Jedním z hlavních důvodů vzniku Souls of Black bylo, aby se Testament mohli zúčastnit evropského turné Clash of the Titans s Megadeth, Slayer a Suicidal Tendencies, které začalo těsně před vydáním desky. Kytarista Eric Peterson pro časopis Guitar World uvedl: „Tak trochu jsme s vydáním »Souls of Black« spěchali, jen abychom se dostali na turné, protože jsme o něj nechtěli přijít a naše vydavatelství nám řeklo, že musíme mít album venku. Ten rok jsme absolvovali nějaké turné se Slayer a dva nebo tři roky předtím jsme koncertovali s Megadeth.“ Spolu s Megadeth také předskakovali Judas Priest na jejich turné k albu Painkiller ve Spojených státech. Ačkoli recenze byly smíšené, LP se slušně prodávalo, bezpochyby hlavně díky síle titulního singlu, a kapela s ním vystupovala v arénách. Od ledna do března 1991 pak doprovázela Slayer na jejich turné k Seasons in the Abyss. Krátce po skončení turné k Souls of Black skupina vydala svůj první dokumentární film na VHS Seen Between the Lines, který obsahoval živé klipy z celosvětového turné k desce, čtyři propagační videoklipy a úryvky z videorozhovorů.

Ve snaze navázat znovu kontakt s publikem rozptýleným sílícím grungeovým hnutím vydali Testament v roce 1992 desku The Ritual. Nahrávka vznikla ve studiu One on One Recording v Los Angeles pod vedením producenta Tonyho Platta a znamenala stylový posun od thrashe k pomalejšímu, tradičnějšímu heavy metalu s lehce progresivní atmosférou. Titulní skladba byla nejdelší písní, kterou Testament do té doby nahráli.

Bubeník Louie Clemente tuto změnu potvrdil v rozhovoru pro Deseret News v roce 1992: „»The Ritual« je pomalejší a zaměřený na starý styl metalu, zatímco »The Legacy« byl čistý thrash. Ve skutečnosti byla každá nahrávka jiná. Postupovali jsme přirozeně.“ Dodal také, že přínos producenta Platta k albu pomohl k vytvoření větší atmosféry. The Ritual dosáhl 55. místa v žebříčku Billboard 200, což bylo nejvyšší umístění kapely v té době, a power balada "Return to Serenity" získala rádiové vysílání, když se dostala na 22. místo. Přestože se ve Spojených státech prodalo přes 485 000 kopií, deska nikdy nezískala zlatou certifikaci. Na podporu nahrávky absolvovala sestava turné po Evropě a Severní Americe, kde byli headlinery vlastních koncertů, a také předskakovali Iron Maiden na jejich turné k Fear of the Dark a Black Sabbath na jejich akce k albu Dehumanizer. Úspěch však nenarušil napětí uvnitř formace.


Přechodné období (1992 - 2004)

Po zbytek devadesátých let prošla skupina Testament řadou změn v sestavě i změnou hudebního stylu. Prvním členem sestavy z éry The Legacy, který kapelu opustil, byl kytarista Alex Skolnick, který s ní naposledy vystoupil na Halloween 1992. Skolnick prohlásil, že jedním z důvodů, proč opustil kapelu, bylo to, že si chtěl rozšířit hudební obzory a ne pokračovat v hraní thrashmetalové hudby. O několik měsíců později opustil kapelu bubeník Louie Clemente. Skolnicka a Clementeho dočasně nahradili členové skupiny Forbidden Glen Alvelais a Paul Bostaph. V této sestavě vydali v roce 1993 živé EP Return to the Apocalyptic City. Brzy poté Alvelais z kapely odešel a Paul Bostaph ho brzy následoval ke Slayer.

Na jejich dalším albu Low, které vyšlo 30.září 1994, hrál na bicí John Tempesta a šesti strun se zmocnil deathmetalový kytarista James Murphy, dříve působící ve skupinách Death, Cancer a Obituary. Low bylo rozmanité album, na kterém se objevily různé vlivy, jako je alternativa, hard rock, death metal, groove metal, progressive a také balada "Trail of Tears". Bylo také posledním albem Testament u Atlantic Records, což vedlo členy skupiny k založení vlastního labelu Burnt Offerings Inc., který stejně jako jeho předchůdce The Ritual vydal a distribuoval pouze Atlantic, zatímco první čtyři studiová alba byla vydávána prostřednictvím Megaforce Records. Toto album, vydané v době, kdy mainstreamu dominovaly žánry grunge, alternativního rocku a pop punku, znamenalo jakýsi zásadní odklon od dřívější tvorby kapely, přičemž Testament zůstali věrni svým klasickým thrashovým kořenům.

Kytarista Eric Peterson v rozhovoru pro Spotlight Report v roce 2013 vzpomínal na hudební směřování alba: „Tehdy jsme dostali u Atlanticu poslední šanci udělat něco trochu jiného. Přišel za námi jejich hudební ředitel a řekl: ´Chceme, abyste nám nahráli alternativní desku.´ Podle světa alternativy by to znamenalo něco úplně jiného; tak jsem přišel s "Dog Faced Gods", která se více přiklání k death metalu, a šel jsem na to: ´Tady to máte, tohle je naše alternativa!´ Ale oni chtěli hlavně mainstreamovou píseň pro alternativní hnutí. "Dog Faced Gods" nám dala úplně jiný pohled na to, o čem Testament jsou; teď jsme vstupovali do oblasti švédského black metalu, koketovali jsme s touto atmosférou a míchali ji s našimi věcmi. Získalo to úplně novou atmosféru; v době, kdy jsme se dostali k »The Gathering«, jsme znovu objevili sami sebe.“

Zbývající fanoušci kapely reagovali na album příznivě, i když k rozšíření fanouškovské základny Testament příliš nepřispělo. Někteří z nich však považovali odklon kapely od mainstreamu za osvobození, které jim umožnilo umělecky expandovat a nebýt pod tlakem prodejů a úspěchu jako kdysi. Navzdory tomu, že se LP umístilo v žebříčku Billboard 200 na 122. místě, níže než předchozí tři alba skupiny, jeho titulní skladba "Low" se dočkala slušného vysílání v Headbangers Ball na MTV a v losangeleské rozhlasové stanici KNAC, těsně předtím, než obě stanice na začátku roku 1995 ukončily vysílání. Na podporu Low absolvovali Testament více než roční turné, na kterém hráli s řadou kapel, jako jsou Machine Head, Downset., Korn, Forbidden, Kreator, At the Gates, Moonspell, Crowbar, Suffocation a Gorefest. Jejich první živé album Live at the Fillmore, vydané v létě 1995, bylo nahráno během tohoto turné a znamenalo jejich první vydání od ukončení osmi a půlletého působení u Atlantic Records.

Tempesta opustil Testament po nahrání desky Low a připojil se k White Zombie, na následujícím turné ho nahradil Jon Dette, který však kapelu opustil ještě v roce 1995. Detteho nahradil Chris Kontos, který dříve působil ve skupině Machine Head. V této sestavě se objevuje na coververzi "Rapid Fire" od Judas Priest. Po klubovém turné v roce 1996 odešli Greg Christian, James Murphy a Chris Kontos. V době, kdy Kontos působil v Testament, navrhl, aby kapela úplně vypustila název a nazvala se Dog Faced Gods. Tento nápad odmítli Billy i Peterson, kteří chtěli pokračovat v názvu Testament. Oba dva později skupinu dočasně rozpustili.

Na následujícím Demonic, vydaném v červnu 1997, se kapela vydala novým směrem a vícena něm experimentovala s death metalem. Na albu hrál Eric Peterson na sólovou i rytmickou kytaru (ačkoli Glen Alvelais na desce hostoval a hrál i na následném turné), na basovou kytaru hrál první člen Derrick Ramirez a bývalý bubeník Dark Angel Gene Hoglan. Hoglan odešel před turné k Demonic a připojil se ke Strapping Young Lad, Steve Jacobs absolvoval jihoamerickou část turné a Jon Dette se vrátil později. Hoglanova loajalita ke Strapping Young Lad a jeho touha nezůstat členem Testament se skutečně projevila během zveřejněného rozhovoru, který kapela poskytla časopisu Metal Maniacs.

Do roku 1998 odešli Ramirez, Alvelais a Dette a vrátil se James Murphy, který s nimi v červnu 1999 vydal desku The Gathering. Rytmická sekce na The Gathering byla velmi respektovaná, tvořili ji průkopník metalové bezpražcové baskytary Steve Di Giorgio (dříve Death a Sadus) a původní bubeník Slayer Dave Lombardo. Zvuk zde byl z velké části kombinací death metalu a thrash metalu s drobným blackmetalovým vlivem vedlejšího projektu Erica Petersona Dragonlord.

Krátce po vydání The Gathering byl kytaristovi Jamesi Murphymu diagnostikován nádor na mozku. Díky různým sbírkám si Murphy mohl dovolit operaci a nakonec se zcela uzdravil, ale z nahrávání alba si už nic nepamatoval. V roce 2001 byl Chucku Billymu také diagnostikován seminom ze zárodečných buněk, vzácná forma rakoviny varlat, která však postihla pouze Billyho plíce a srdce. I jeho rakovina byla úspěšně vyléčena. V srpnu 2001 uspořádali Billyho přátelé benefiční koncert Thrash of the Titans, na kterém vystoupily zásadní thrashmetalové smečky Bay Area Vio-lence, Death Angel, Exodus, Forbidden, Sadus a Heathen, dále Anthrax, S.O.D. a Flotsam and Jetsam. V čele koncertu stál reunion Legacy, na kterém se podíleli Steve Souza (zpěv) a bývalý kytarista Alex Skolnick (který s kapelou nehrál od roku 1992) a baskytarista Greg Christian.

Koncem roku 2001 vydali Testament LP First Strike Still Deadly, kolekci znovu nahraných (s využitím moderní studiové techniky) písní z prvních dvou alb. Na nahrávce se objevila sestava Billy, Peterson, Di Giorgio, vrátil se Alex Skolnick na kytaru a John Tempesta na bicí.

V roce 2003 se Chuck Billy plně zotavil a kapela začala opět vystupovat naživo s novým bubeníkem, Jonem Allenem ze Sadus. V roce 2004 kapela pro svá letní festivalová vystoupení opět změnila sestavu. Jona Allena nahradil Paul Bostaph, který se navrátil na druhou štaci po desetileté pauze. Hlavní kytarista Steve Smyth odešel k Nevermore a nahradil ho bývalý kytarista kapely Halford 'Metal' Mike Chlasciak. Krátce po odchodu Steva Smytha spadl Eric Peterson ze schodů, zlomil si nohu a nemohl se zúčastnit některých koncertů. Dočasně ho nahradil Steve Smyth.


Reunion klasické sestavy (2005 - 2010)

V květnu 2005 bylo oznámeno, že Testament uspořádají krátké reunionové turné po Evropě, známé jako '10 Days in May Tour', na kterém vystoupí v klasické sestavě Billy, Peterson, Skolnick a Christian, přičemž o bicí se podělí John Tempesta a Louie Clemente. Po úspěchu prvních koncertů oznámili Testament další koncerty v USA, Evropě a Japonsku v klasické sestavě. Ještě téhož roku absolvoval Skolnick také turné po východním pobřeží s Trans-Siberian Orchestra. Band následně vydal živé DVD a CD z tohoto turné s názvem Live in London. V rozhovorech na DVD Eric Peterson vyjádřil přání nahrát pokračování desky The Gathering s klasickou sestavou Testament. Uvedl také, že Alex Skolnick začal psát písně pro nové studiové počiny. Chuck Billy se vyjádřil, že je rád, že má v kapele opět Alexe, Grega, Louieho a Johna Tempestu, a doufá, že se podaří udržet stabilní sestavu i do budoucna. V roce 2005 také poprvé vyšel na DVD dlouho nevydávaný dokumentární film Testament Seen Between the Lines.

V březnu 2006 Testament poprvé vystoupili na Blízkém východě na festivalu Desert Rock v Dubaji. Dalšími významnými hudebními uskupeními, které vystoupily na festivalu Desert Rock, byly Iron Maiden, Megadeth, Reel Big Fish a 3 Doors Down.

V červenci 2007 sestava odehrála koncert v nočním klubu Jaxx ve Springfieldu ve Virginii, kde ji na postu bubeníka zastoupil Paul Bostaph. Později bylo potvrzeno, že se Bostaph do bandu oficiálně vrátí, aby nahrál nové studiové dílo. Na tomto koncertě skupina debutovala novou skladbou "The Afterlife", kterou zahrála také na festivalu Earthshaker Fest.

V únoru 2008 skupina na své Myspace stránce zveřejnila píseň "More Than Meets the Eye" z nového počinu. V dubnu 2008 byla potvrzena účast formace na festivalu Monsters of Rock Ozzyho Osbourna, který se měl konat 26. července 2008 v Calgary v kanadské Albertě.

Testament vydali své první studiové album po devíti letech, The Formation of Damnation, 29. dubna 2008 prostřednictvím Nuclear Blast Records. Bylo to první LP Testament, na kterém hrál na kytaru Alex Skolnick od desky The Ritual z roku 1992, a první, na kterém hrál baskytarista Greg Christian od studiovky Low z roku 1994.

Kapela byla potvrzena jako hlavní hvězda prvního dne rockového festivalu 'Gillmanfest', který se měl konat 24. května 2008 ve venezuelské Valencii a který podruhé v rozsáhlé kariéře navštívili. V červnu 2008 byli Testament headlinery třetího pódia na festivalu Download, který se konal v Donington Parku ve Velké Británii. Testament také absolvoval turné po USA jako předskokan skupin Judas Priest, Heaven & Hell a Motörhead v rámci 'Metal Masters Tour'. Kapela oznámila, že kvůli předchozímu angažmá Alexe Skolnicka v Trans-Siberian Orchestra angažovala kytaristu Glena Drovera (ex-Megadeth a King Diamond), aby zaskakoval na nadcházejících koncertech mexického turné s Judas Priest.

V únoru a březnu 2009 Testament vyrazil na evropské turné "Priest Feast" s headlinery Judas Priest a Megadeth. 25. března 2009 odehráli speciální jednorázový koncert v londýnské O2 Islington Academy, kde zahráli svá první dvě desky (The Legacy a The New Order) back-to-back, přičemž supportem jim byla britská thrashová formace Sylosis. V roce 2009 také vyrazili na šestitýdenní turné po USA, aby propagovali studiový počin The Formation of Damnation, na kterém koncertovali s Unearth a Lazarus A.D.. Na začátku roku 2010 absolvovali Testament turné po Spojených státech s Megadeth a Exodus. Alex Skolnick se turné nezúčastnil kvůli předchozím povinnostem a Glen Drover ho opět zastoupil. V létě 2010 band absolvoval turné po Austrálii a předskakoval Megadeth a Slayer na americkém Carnage Tour. 17. dubna 2010 Testament také poprvé vystoupili jako headlineři na každoročním Pulp Summer Slam na Filipínách společně s heavymetalovou kapelou Lamb of God.


Dark Roots of Earth a Brotherhood of the Snake (2010 - 2019)

Už v roce 2009 začali Testament psát nový materiál pro své desáté album. V rozhovoru pro Metalheadz Peterson uvedl, že byly napsány asi čtyři písně a že v sestavě jsou další muzikanti, kteří rádi hrají rockovější melodický styl, ale příští deska bude trochu tvrdší. V lednu 2011 v rozhovoru během plavby 70000 tun metalu Billy prozradil, že Testament pracují na šesti nových skladbách, přičemž ještě čtyři nebo pět možná zbývá napsat, a že začátkem března začnou nahrávat nový počin. 18. května 2011 Skolnick na svém Twitteru zveřejnil aktualizaci: „Další skladba hotová! Moje riffy z minulého týdne plus některé od kolegy Erica Petersona plus nové, které jsme dnes napsali. Plánujeme ještě jednu, pak toho máme víc, než potřebujeme.“

Testament začali 20. června 2011 nahrávat své desáté studiové dílo. Paul Bostaph se nahrávání nemohl zúčastnit kvůli vážnému zranění, ačkoli se očekávalo, že se k němu připojí, až formace zahájí turné na podporu desky. Bostapha nahradil Gene Hoglan, který s Testament hrál na bicí na jejich albu Demonic z roku 1997. V létě 2011 se objevili na kalifornských koncertech festivalu Rockstar Energy Drink Mayhem, kde nahradili In Flames. Na podzim 2011 skupina absolvovala turné s bandami Anthrax a Death Angel. Na turné byli pozváni i Overkill, ale kvůli předprodukci šestnáctého studiového počinu The Electric Age se ho nezúčastnili. Na turné za Bostapha zaskočil John Tempesta. 1. prosince 2011 bylo oznámeno, že Paul Bostaph Testament opustil. Gene Hoglan, který pro nové album nahrál bicí, byl přijat zpět poté, co skupina vyjádřila potěšení z jeho hry a doufala, že s nimi bude v dohledné době pokračovat.

Po mnoha odkladech vyšlo 27. července 2012 desáté studiové dílo Dark Roots of Earth, které debutovalo na 12. místě v žebříčku Billboard 200, což bylo doposud nejvyšší umístění. Bubeník Lamb of God Chris Adler hostoval v bonusové skladbě "A Day in the Death".

V srpnu 2012 Peterson prohlásil, že Testament natočí jedenácté studiové album, pokud si Dark Roots of Earth povede dobře. Týden před vydáním desky Billy slíbil, že kapela už nebude dělat "obrovské pauzy" mezi nahráváním a budou tvrdě pracovat a koncertovat asi dva roky a pokusí se vydat další počin, jakmile to bude možné. Hoglan také řekl, že by se naprosto vyšťávil, aby se mohl podílet na psaní dalšího alba Testament.

Dne 13. září 2013 řekl Billy pro Rock Overdose, že od ledna do dubna 2014 budou Testament psát a nahrávat své jedenácté studiové dílo, které by mělo vyjít v roce 2014. 15. října 2013 vydali živé DVD/dublové album Dark Roots of Thrash. Vydání dokumentuje vyprodané headlinerské vystoupení uskupení v Paramount v Huntingtonu ve státě New York v únoru 2013.

V lednu 2014 baskytarista Greg Christian opět odešel a nahradil ho navrátivší se Steve Di Giorgio. Christian prohlásil, že důvodem jeho odchodu byly spory o peníze a neshody s kapelou.

Když byl Peterson v rozhovoru z dubna 2015 dotázán na plány formace začít nahrávat dvanácté LP, řekl, že jeho hlavním cílem je vrátit se domů z turné v červnu, dokončit to a do září se dostat do studia. Billy také řekl, že cílem uskupení je mít album hotové do Dne díkůvzdání. Slovinský baskytarista Tilen Hudrap (Pestilence, Vicious Rumors, Paradox, Thraw) a bubeník Alex Bent (Arkaik, Dragonlord, Decrepit Birth, Battlecross) z Bay Area zaskočili za Di Giorgia, respektive Hoglana na prestižním kanadském open-air festivalu Heavy Montreal v srpnu 2015, který navštívilo více než 70 000 diváků.

V květnu 2016 Billy potvrdili, že jejich dvanácté album se bude jmenovat Brotherhood of the Snake. K obsahu textů na desce se vyjádřil takto: „Bratrstvo hada byla ve skutečnosti společnost asi před 6 000 lety, která zakazovala všechna náboženství. Bylo to prostě fascinující téma, které nás zaujalo a přitáhlo naši pozornost a dalo vzniknout spoustě písní. Vydali jsme se v tomto duchu. Bude tam pár písní, které se od toho odkloní, ale většina se bude točit kolem toho a mimozemšťanů a náboženství. Pak pravděpodobně sáhnu do svého rodného dědictví a napíšu pár písní o tom. Nebude to jen jeden koncept, ale najdeme tam nějaké zajímavé věci, o kterých budeme psát.“

Brotherhood of the Snake vyšlo 28. října 2016, od kritiků se dočkalo vesměs pozitivních recenzí a v žebříčku Billboard 200 zaznamenalo jejich druhou dosaženou nejvyšší pozici, když se umístilo na dvacáté příčce. Krátce po jeho vydání se Testament vydali na mezinárodní turné s Amon Amarth, a v dubnu až květnu 2017 absolvovali turné po Severní Americe s bandami Sepultura, Prong, Infernal Tenebra a Dying Gorgeous Lies.

V listopadu a prosinci 2017 absolvovala parta také evropské turné s Annihilator a Death Angel, a v březnu a dubnu 2018 opět s Annihilator a Vader jako předkapelou. Spolu s Anthrax, Lamb of God, Behemoth a Napalm Death kapela předskakovala Slayer na jejich posledním severoamerickém turné, které se konalo na jaře a v létě 2018. Testament také vystoupili na vůbec první plavbě Megadeth nazvané Megacruise v říjnu 2019.


Titans of Creation (2019 - současnost)

V březnu 2017 začala Testament psát nástupce Brotherhood of the Snake a plánovala jej vydat v roce 2018. Billy v březnu 2018 uvedl, že začnou pracovat na svém třináctém studiovém počinu poté, co v srpnu dokončí turné na podporu Brotherhood of the Snake, a doufají, že se nebudou opakovat čtyřleté pauzy mezi posledními třemi deskami. Později zmínil, že předskakování Slayer na jejich rozlučkovém turné bude posledním kolem jejich turné na podporu aktuálního studiového počinu. Práce na následném díle začaly v únoru 2019 a v květnu byla zahájena předprodukce s Andym Sneapem jako mixérem. Bubeník Gene Hoglan v rozhovoru pro podcast "Talk Toomey" v červnu 2019 prozradil, že kapela dokončila nahrávání desky, která by měla vyjít v roce 2019 nebo na začátku roku 2020, Peterson později uvedl, že deska vyjde v lednu 2020.

V únoru a březnu 2020 se parta společně s uskupeními Exodus a Death Angel zúčastnila evropského turné The Bay Strikes Back. Po skončení turné byli Chuck Billy a jeho manželka Tiffany pozitivně "testováni" na "virus COVID-19". Po Willu Carrollovi z Death Angel a Garym Holtovi z Exodus se tak stal třetí osobou, která se během turné nakazila tímto 'virem'. Později byl COVID-19 diagnostikován baskytaristovi Stevu Di Giorgiovi, který se tak stal druhým členem sestavy, který byl na toto 'onemocnění' taktéž 'pozitivně testován'.

3. dubna 2020 vyšlo třinácté studiové dílo skupiny, nazvané Titans of Creation. V rámci jeho propagace měli uspořádat americké turné, na kterém jim měli dělat support The Black Dahlia Murder, Municipal Waste a Meshiaak, ale kvůli 'pandemii' COVID-19 bylo odloženo. Z tohoto důvodu Testament více než rok a půl neabsolvovali turné na podporu Titans of Creation; turné k této desce mělo začít na podzim 2021, kdy měla parta pokračovat v americkém turné Bay Strikes Back s Exodus a Death Angel, ale 'pandemie' COVID vedla k jeho odložení na jaro 2022. Následovat bude letní evropské turné, které bude zahrnovat vystoupení na festivalech a headlinerské koncerty s Exodus, Death Angel a Heathen a jeden s kapelou Sepultura, a poté na podzim druhá severoamerická část turné Bay Strikes Back.

V rozhovoru s frontmanem hudebního uskupení Exodus a bývalým členem Legacy Stevem 'Zetro' Souzou na jeho videokanálu "Toxic Vault" z května 2020 byl Billy dotázán, zda se chystají napsat další studiový počin Testament během 'pandemie' COVID-19. Jeho odpověď zněla: „Zatím žádnou desku nepíšeme. Nebudu zveřejňovat, na čem děláme, ale něco napíšeme. Prostě něco udělat, ne desku, ale možná něco, jen abychom měli nějaké singly.“ V rozhovoru pro australskou Riff Crew v červenci 2020 Billy okomentoval svůj názor na možnost napsání další desky během 'pandemie' slovy: „No, jestli to bude opravdu, jak někdo říká, dvouleté období, tak samozřejmě půjdeme psát další desku, a až se to všechno usadí, budeme mít dvě desky... A kdyby to mělo být tak dlouhé, tak jo, asi bychom uvažovali jen o napsání další desky.“ Peterson v září 2020 zopakoval Billyho vyjádření, že skupina by mohla pracovat na novém materiálu před turné na podporu Titans of Creation. V rozhovoru pro internetový podcast Alive & Streaming, který v březnu 2021 vedl kytarista Death Angel Ted Aguilar, Billy potvrdil, že Peterson píše nový materiál, z něhož by mohlo vzniknout další dílo.

Dne 21. ledna 2022 sestava a dlouholetý bubeník Gene Hoglan na svých účtech na sociálních sítích oznámili, že opět opustil Testament, aby se věnoval vzrušující nové kapitole své kariéry a volné činnosti se vším, co to bude obnášet. 1. března bylo oznámeno, že bubeník Dave Lombardo se ke kapele vrátil včas na severoamerickou část turné The Bay Strikes Back, které se stalo prvním velkým výjezdem Testament s Lombardem, jenž sestavu opustil před turné The Gathering v letech 1999 – 2000. Hovořilo se také o možnosti natočit s Lombardem novou desku.

V dubnu 2023 Lombardo oznámil, že se k Testament během jejich turné v roce 2023 nepřipojí, jako důvod uvedl časové konflikty a vyjádřil nejistotu, že se do kapely poté vrátí. Oficiálně ho nahradil bývalý bubeník Seven Spires Chris Dovas, který předtím Lombarda zastoupil na několika amerických koncertech na podzim předchozího roku.

V červenci 2024 Testament vydali remasterované verze svých desek The Legacy a The New Order, které byly původně vydány v 80. letech.

Začátkem roku 2025 Alex Skolnick na otázku, jak to vypadá s novým albem odpověděl, že většina skladeb je již nahraná a zbývá dokončit jen několik vokálních stop. Během koncertu konaného 7.května pak Chuck Billy potvrdil, že deska je hotová a připravená k vydání.


Odkaz

Inspirováni novou vlnou britského heavy metalu a místní hudební scénou Bay Area jsou Testament považováni za jedno z vůdců druhé vlny thrash metalu na konci 80. let, a také za jednu z nejvlivnějších thrash metalových formací z Bay Area. AllMusic je popisuje jako jedno z prvních thrashových uskupení, které se objevilo v Bay Area po Metallice v 80. letech.

Jako své vzory jmenovali Testament během kariéry mnoho hardrockových a heavymetalových kapel, například Aerosmith, AC/DC, Angel Witch, Black Sabbath, Boston, Deep Purple, Def Leppard, Dio, Iron Maiden, Judas Priest, KISS, Led Zeppelin, Mahogany Rush, MSG (Michael Schenker Group), Montrose, Ozzy Osbourne (zejména éra Randyho Rhoadse), Raven, Samson, Saxon, Scorpions, Sweet, Thin Lizzy, UFO (zejména éra Michaela Schenkera), Van Halen a Venom. Mezi další hudební vlivy sestavy patří Beatles, dále kytaristé jako Jeff Beck, Chuck Berry, Jimi Hendrix, Yngwie Malmsteen, Frank Marino, Pat Travers a Johnny Winter a jejich thrashmetaloví současníci ze zálivu Metallica a Exodus.

Samotní Testament jsou také často vzpomínáni jako významné vzory a ovlivnili pěknou řádku kapel, jako jsou například Pantera, Sepultura, Death Angel, Annihilator, White Zombie, Korn, Machine Head, Drowning Pool, Kataklysm, Lamb of God, Morbid Angel, Cannibal Corpse, Entombed, Gojira, Killswitch Engage, Exhorder, Havok, Evile, Blind Guardian, Sevendust, Suicidal Angels, Trivium, Nightwish, Shadows Fall, Terror, Unearth, Skeletonwitch, Warbringer, Primal Fear, Fight, Sons of Texas, Incite, Demolition Hammer a Forced Entry.