Původ: | Daly City, okres San Mateo County, San Francisco Bay Area, Kalifornie, USA |
Aktivní roky: | 1982 – 1991, 2001 – současnost |
Styl: | Thrash metal |
Vydavatelé: | Enigma, Geffen, Nuclear Blast |
Web: | www.deathangel.us |
Death Angel je americká thrashmetalová skupina z Daly City v Kalifornii, která působila v letech 1982 až 1991 a znovu od roku 2001. Death Angel vydali devět studiových alb, dvě demokazety, jeden box set a tři živá alba. Skupina prošla několika změnami v sestavě, takže jediným stálým členem zůstal kytarista Rob Cavestany; on a zpěvák Mark Osegueda (který se ke skupině připojil v roce 1984) jsou jedinými členy Death Angel, kteří se objevili na všech jejich studiových albech.
Death Angel jsou často označováni za jednu z klíčových kapel thrashmetalového hnutí Bay Area 80.let a v tomto desetiletí si zajistili místo předskokanů na klubových scénách, včetně předskakování svým vrstevníkům Megadeth, Metallica, Slayer, Exodus, Testament, Overkill, D.R.I., Mercyful Fate a Possessed. Často jsou také považováni za jedny z vůdců druhé vlny thrashmetalového hnutí 80. let, a jsou považováni za jednu z "velkých osmi" tohoto žánru (spolu s Metallicou, Megadeth, Slayer, Anthrax, Testament, Exodus a Overkill), a také za jednu z takzvaných "velkých šesti thrashmetalových kapel Bay Area" (spolu s Exodus, Testament, Laaz Rockit, Forbidden a Vio-lence). Po undergroundovém úspěchu svých prvních dvou studiových alb The Ultra-Violence (1987) a Frolic Through the Park (1988) podepsali Death Angel v roce 1989 smlouvu s Geffen Records a následujícího roku vydali u této značky své jediné album Act III. Během turné na podporu Act III se tehdejší bubeník Andy Galeon zranil při nehodě autobusu a potřeboval více než rok na úplné zotavení. To mělo za následek rozpad kapely v roce 1991. Death Angel se však v roce 2001 (bez původního rytmického kytaristy Guse Pepa) reformovali na benefičním koncertu Thrash of the Titans pro zpěváka Testament Chucka Billyho. Od té doby kapela vydala dalších šest alb, včetně Humanicide (2019), k němuž titulní skladba vynesla Death Angel vůbec první nominaci na cenu Grammy. V současné době pracují na desátém studiovém albu, které by mělo vyjít v roce 2022 nebo 2023.
Skupinu Death Angel založili v roce 1982 v San Francisco Bay Area v Kalifornii bratranci Rob Cavestany (sólová kytara, doprovodné vokály), Dennis Pepa (zpěv, baskytara), Gus Pepa (rytmická kytara) a Andy Galeon (bicí) - všichni filipínského původu. Po zvažování několika různých názvů kapely, včetně Dark Fury, se Cavestany a D. Pepa rozhodli pro název Death Angel poté, co v knihkupectví narazili na knihu s tímto názvem.
V roce 1983 kapela vydala své první demo Heavy Metal Insanity, jehož producentem byl Matt Wallace. Podle Marka Oseguedy byla tehdy skupina spíše metalovou kapelou, více podobnou Iron Maiden, Tygers of Pan Tang a podobným věcem, protože takzvané thrashové hnutí Bay Area se v té době teprve začínalo prosazovat a dávat najevo svůj vliv. Osegueda, bratranec z druhého kolena ostatních čtyř členů, který pracoval jako jejich bedňák, se stal zpěvákem skupiny v roce 1984 a v dubnu téhož roku odehrál svůj první koncert s kapelou na společném koncertě s Megadeth (na jednom ze čtyř jejich koncertů, na kterém hrál na kytary Kerry King).
Death Angel téměř dva roky pokračovali v klubových koncertech v oblasti Sanfranciského zálivu a okolí, psali písně a zdokonalovali svou pódiovou show. V roce 1985 kapela nahrála demo Kill as One, které produkoval Kirk Hammett z Metallicy, s nímž se kapela seznámila na autogramiádě v roce 1983. Vlna undergroundového obchodování s kazetami v osmdesátých letech vedla k rozsáhlé distribuci dema, což kapele přineslo širokou pozornost. Osegueda později vzpomínal, že před vydáním prvního alba kapely hráli v L.A. a New Yorku a publikum zpívalo jejich písně, protože existoval undergroundový obchod s kazetami. V roce 1986 Death Angel vystoupili v době oběda na své střední škole v kalifornském Concordu, Clayton Valley High School (nyní známá jako Clayton Valley Charter High School). Slavnou píseň "Mistress of Pain" věnovali zástupci ředitele školy.
Úspěch dema Kill as One vedl k uzavření nahrávací smlouvy s vydavatelstvím Enigma Records, které v roce 1987 vydalo kapela debutové album The Ultra-Violence. Kapela album nahrála, když všem členům ještě nebylo ani 20 let (bubeník Andy Galeon byl ve 14 letech nejmladší). Album je považováno za klasiku thrashmetalového žánru a v roce 2010 bylo zařazeno na 370. místo v referenční knize The Top 500 Heavy Metal Albums of All Time (500 nejlepších heavymetalových alb všech dob).
Adam McCann z časopisu Metal Digest napsal: "Death Angel se vydali ze zákopů Bay Area a ve stopách kapel jako Testament nebo Exodus přinesli bestii, o které mnoho jejich fanoušků dodnes tvrdí, že je jejich nejoblíbenější album. Tehdejší usmrkánci ukázali, jak úžasně talentovaní jsou, když se najednou ocitli v konkurenci svých starších kolegů a dokázali se prosadit vynikajícími skladbami a elektrizujícími živými vystoupeními."
Kapela následně vyrazila na své první turné, na kterém předskakovala kapelám jako Exodus, Destruction, Voivod, Sacrifice a Whiplash. K písni "Voracious Souls", která pojednává o skupině kanibalů, byl natočen videoklip, který však kvůli povaze textu nebyl nikdy odvysílán na MTV.
V roce 1988 vydali Death Angel své druhé album Frolic Through the Park. Bylo to poslední studiové album kapely vydané u Enigma Records před podpisem smlouvy s Geffen Records v roce 1989.Obsahovalo rozmanitější materiál než přímočarý thrash z prvního alba. Obsahovalo coververzi písně "Cold Gi" od skupiny Kiss. Kapela vydala videoklip k singlu "Bored", který se pravidelně vysílal v pořadu Headbangers Ball na MTV, a píseň se o dva roky později objevila na soundtracku k filmu Leatherface: Texaský masakr motorovou pilou III. Píseň vznikla pod zdánlivě nepravděpodobným vlivem kapely U2 a zejména kytarové hry The Edge. Navzdory úspěchu alba Frolic Through the Park se členové Death Angel k albu (včetně jeho produkce a hudebního vedení) vyjadřovali poněkud kriticky a v dokumentu A Thrashumentuary z roku 2015 jej Cavestany označil za "bastardí album" kapely a "podivné album". Kromě písní "3rd Floor" a "Bored" kapela od svého znovusjednocení v roce 2001 skladby z tohoto alba naživo hrála jen zřídka.
Po vydání alba Frolic Through the Park kapela poprvé absolvovala celosvětové turné (s kapelami jako Motörhead, Testament, Flotsam and Jetsam, Overkill, Rigor Mortis, Sacred Reich, Forbidden, Vio-lence a Death) a zaznamenala výrazný úspěch v Japonsku, kde vyprodala dvě celá japonská turné.
V roce 1989 Geffen Records odkoupil smlouvu kapely s Enigma Records a o rok později vydal třetí album kapely, nazvané Act III. Album produkoval Max Norman (který předtím spolupracoval s Ozzy Osbournem, Megadeth, Savatage, Fates Warning a Loudness) a na albu se projevilo nové využití doprovodných vokálů celé kapely, přičemž se na něm spojily prvky funku, thrashe a heavy metalu s použitím akustických kytar, aby album působilo pestře a zároveň zůstalo věrné heavy kořenům skupiny. Z alba vyšly singly "Seemingly Endless Time" a "A Room with a View" (balada zpívaná převážně kytaristou Robem Cavestanym) a obě písně se dostaly i do vysílání Headbangers Ball, ale průlom do mainstreamu se stále nedařil. Kapela vydala videoklip k "A Room with a View" a singl pod názvem "D.A." a Cavestany tehdy jednomu reportérovi vysvětlil, že původní název kapely mu nyní připadá omezující: "Název Death Angel jako by naznačoval hardcore thrash gloom-and-doom death metal, a takoví my vůbec nejsme. Kdyby mi někdo předložil deset desek a jedna z nich by byla od kapely, která se jmenuje Death Angel, a já bych o ní nikdy neslyšel, strčil bych ji na konec!"
V roce 1990 také vydavatelství Enigma Records, které již prodalo svůj podíl v kapele vydavatelství Geffen, nelegálně vydalo a distribuovalo neautorizované bootlegové živé album Fall from Grace, které obsahovalo písně z prvních dvou desek a bylo nahráno v amsterdamském Paradisu. Album bylo vydáno bez jakéhokoli přispění členů kapely, pokud jde o písně, obsah, titulky, koncepci nebo obal. Kapela se o jeho existenci dozvěděla, když na něj narazila v obchodě s deskami v arizonském Tucsonu v noci předtím, než utrpěla téměř smrtelnou autonehodu. Vydavatelství Enigma Records se po vydání desky složilo a zpeněžilo její prodej. Album převzala, vyrobila a distribuovala společnost Capitol Records, pravděpodobně také nelegálně.
V roce 1990 Death Angel vyrazili na celosvětové turné na podporu alba Act III, vyprodali koncerty ve Warfield Theatre v San Franciscu, The Ritz v New Yorku a v anglickém Hammersmith Odeon a vyjeli na turné nebo odehráli vybrané koncerty s kapelami jako Forbidden, Vicious Rumors, Sanctuary, Sepultura, Sacred Reich, Morbid Angel, Atheist, Forced Entry, Dead Horse a bývalým kytaristou Megadeth Chrisem Polandem. Během jízdy v Arizoně cestou na koncert v Las Vegas havaroval autobus skupiny a bubeník Andy Galeon se vážně zranil a potřeboval více než rok na zotavení. Cavestany tehdy řekl: "v jistém smyslu dávalo perfektní smysl mít velkou nehodu právě teď, opravdu to zapadalo do dějové linie. Osm let jsme tak usilovně tlačili na pilu a prostě jsme se nedostali tak daleko a byli jsme tak frustrovaní z toho, že po tak dlouhé době nejsme tam, kde bychom měli být, že bylo na čase, aby se stalo něco vrcholného!" Kapela měla být také předskokanem na turné Clash of the Titans, na kterém v létě 1991 vystoupili Megadeth, Slayer a Anthrax, ale nakonec je nahradili Alice in Chains, protože nemohli vystoupit. Kromě toho Death Angel a Geffen plánovali vydat živé album nahrané na koncertech v Bay Area a kapela měla v úmyslu absolvovat turné po řadě dalších zemí, které dosud nenavštívila. Podle Cavestanyho byli pozváni na evropské turné s kapelami Annihilator a Judas Priest, které měli podpořit na jejich turné k albu Painkiller; kvůli nehodě autobusu ale Death Angel tuto nabídku zrušili a nahradila je Pantera.
Po nehodě Geffen Records a manažer skupiny tlačili na skupinu, aby najala jiného bubeníka a okamžitě se vrátila k práci. Skupina odehrála několik koncertů v Japonsku s bubeníkem Chrisem Kontosem, ale když odmítla najmout dlouhodobou náhradu, Geffen Records od ní odstoupil. Zpěvák Mark Osegueda skupinu opustil a odstěhoval se do New Yorku, aby se věnoval životu mimo hudbu, a Cavestany později vysvětlil: "nechtěli jsme se ho snažit nahradit a tím, co se dělo, jsme byli naprosto znechuceni. Tím, jak to dopadlo. Cítili jsme, že to je znamení, že kapela nebude pokračovat." Zbývající členové odehráli několik pouze akustických koncertů v Bay Area, kde vystupovali jako "The Past".
V létě 1991, když se Galeon plně uzdravil, se zbývající členové Death Angel bez Oseguedy reformovali pod názvem The Organization (což byl název jedné z písní na albu Act III) a Cavestany převzal zpěv. Kapela se zaměřila spíše na funk a alternativní rock než na tradiční metal. První demo The Organization nahráli a produkovali v multitrackových studiích City College of San Francisco Eric Kauschen a Dana Galloway.
The Organization absolvovali rozsáhlé turné po Spojených státech a Evropě, včetně dvou vystoupení na festivalu Dynamo Open Air v Nizozemsku, jako support Fight a jako hlavní předskokan skupiny Motörhead v Evropě. Obě alba The Organization z roku 1993 a Savor the Flavor z roku 1995, která distribuovalo vydavatelství Metal Blade Records, však u veřejnosti neuspěla a Cavestany a Galeon se rozhodli skupinu rozpustit.
Mark Osegueda byl kolem roku 1992 po odchodu Joeyho Belladonny pozván na konkurz do Anthrax, ale kapela nakonec najala Johna Bushe z Armored Saint a kytarista Anthrax Scott Ian později napsal, že Osegueda měl skvělý hlas, ale byl pro ně kupodivu příliš metalový.
V roce 1998 se Cavestany a Galeon poprvé od roku 1990 znovu sešli s Oseguedou. Spolu s baskytaristou Michaelem Isaiahem založili skupinu Swarm a v roce 1999 vydali čtyřskladbové EP s vlastním názvem a v roce 2000 pětipísňové EP Devour. V roce 2000 absolvovali Swarm turné s Jerrym Cantrellem z Alice in Chains a v roce 2003 vydali kompilační album Beyond the End, které spojilo obsah obou EP s coververzí písně "My Eyes Have Seen You" od The Doors. Ačkoli se album nestalo komerčně úspěšné, přivedlo jádro členů Death Angel zpět dohromady a připravilo půdu pro oficiální reunion.
Death Angel se oficiálně dali dohromady v srpnu 2001 na benefičním koncertě Thrash of the Titans, který byl určen na pomoc frontmanovi Testament Chucku Billymu při léčbě rakoviny. Původní kytarista Gus Pepa se reunionu nemohl zúčastnit, protože byl mimo zemi. Na Cavestanyho návrh a s Pepovým požehnáním kapela angažovala dlouholetého přítele a fanouška Teda Aguilara, který se ujal rytmické kytary. Původně plánované jednorázové vystoupení mělo tak pozitivní ohlas, že kapela odehrála řadu dalších dobře přijatých koncertů v okolí San Francisca a dvojici evropských turné, přestože již více než deset let nevydala žádné album. Zúčastnili se také festivalů Wacken Open Air a Bang your Head 2004. Osegueda mezitím oznámil své angažmá v kapele All Time Highs, ale zdůraznil, že hodlá zůstat členem Death Angel.
V roce 2004, čtrnáct let po svém posledním albu, vydala skupina u Nuclear Blast Records album The Art of Dying. Album se v roce 2004 umístilo na 50. místě žebříčku Billboard Top Independent Albums. Kytarista Rob Cavestany kdysi vysvětlil původ názvu alba následovně: "Byl to vlastně nápad, se kterým přišel (bubeník Andy) Galeon. Zhruba v té době viděl rozhovor s Brucem Lee a ten mluvil o filozofii, kterou vyčetl z Tibetské knihy mrtvých (neboli Bardo Thodol). Popisoval pasáž o cestě, kterou si v životě zvolíte, a o způsobu, jakým svůj život prožijete, jako umění umírat. Zatímco pokud žijete morbidním způsobem, jako byste byli právě na cestě ke své pomalé, ale jisté smrti, každý den, kdy chodíte po zemi, no, stává se uměním umírat. Někdy je to právě způsob, jakým zacházíte se svým životem, který určuje váš osud." Alba se v prvním týdnu v USA prodalo asi 2100 výtisků.
V roce 2005 následoval box set Archives and Artifacts, s remasterovanými verzemi dlouho nevydávaných alb The Ultra-Violence a Frolic Through The Park spolu s bonusovým CD a DVD Rarities.
V dubnu 2007 byli hlavními hvězdami sedmého ročníku Pulp Summer Slam na Filipínách. V srpnu 2007 vydal Rob Cavestany sólové CD akustických písní s názvem Lines on the Road, materiál na něm napsal ve spolupráci s Gusem Pepou a nahráli jej Cavestany (zpěv, baskytara, kytara), Gus Pepa (kytara) a Andy Galeon (bicí).
Páté album kapely Killing Season, nahrané ve studiu 606 Davea Grohla v Northridge v Kalifornii, vyšlo 26. února 2008. Album, které produkoval Nick Raskulinecz (známý ze spolupráce s Foo Fighters, Rush a Alice in Chains), navazuje na první reunionové album kapely The Art of Dying z roku 2004 a je posledním albem Death Angel, na kterém se podíleli zakládající členové Dennis Pepa (baskytara) a Andy Galeon (bicí). Během prvního týdne se v USA prodalo přibližně 2 300 kopií. Videoklip k albové skladbě "Dethroned" debutoval na internetu 17. dubna 2008 na Headbangers Blogu.
Na koncertě v Grandu v San Franciscu 28. října 2008 Death Angel oznámili, že zakládající člen Dennis Pepa kapelu opouští a že tento koncert bude jeho posledním živým vystoupením s kapelou. Dennis s odvoláním na tvůrčí neshody prohlásil: "S Death Angel jsem od jejich vzniku v 80. letech a věřím, že nastal čas, abych se posunul dál. Po celou dobu svého působení v kapele jsem do zvuku Death Angel vnášel punkový nádech a jako otevřený hudebník, který potřebuje změnu, bych rád diverzifikoval a prozkoumal další možnosti v rámci metalového žánru i mimo něj." 10. ledna 2009 Death Angel oznámili, že na místo Pepy přichází baskytarista Sammy Diosdado. Diosdado je rodák z Bay Area, který dříve hrál v sanfranciské hardcoreové kapele The Sick a je členem rock and rollové formace All Time Highs, jejímž frontmanem je Mark Osegueda.
Bubeník a další zakládající člen Andy Galeon opustil kapelu v květnu 2009 z rodinných a osobních důvodů. V rozhovoru ze září 2009 uvedl: "Měli jsme domluvené turné a já jsem měl v podstatě osobní věci, které jsem musel řešit - narodilo se mi dítě - a prostě jsem si řekl: 'No, musím si udělat věci doma'. My jsme spolu špatně komunikovali nebo tak něco. Nechtěl jsem je žádat, aby nejezdili na turné, tak jsem prostě řekl: "Tak já prostě odejdu." V kapele tak zůstal jako jediný zakládající člen Rob Cavestany. Galeona nahradil Will Carroll (dříve působil ve skupinách Scarecrow, Old Grandad a Vicious Rumors). V listopadu 2009 Sammyho Diosdada nahradil baskytarista Damien Sisson, dříve působící ve skupinách Scarecrow a Potential Threat.
Šesté studiové album kapely Relentless Retribution vyšlo v září 2010. Album bylo nahráno v Audiohammer Studios v Sanfordu na Floridě s producentem Jasonem Suecofem (Trivium, August Burns Red, The Black Dahlia Murder, All That Remains, Whitechapel, DevilDriver). Jednalo se o první album Death Angel nahrané bez dlouholetého bubeníka Andyho Galeona a také bez obou bratranců Pepů. Během prvního týdne se v USA prodalo 2 700 kopií alba.
Death Angel koncertovali na podporu alba dva a půl roku. Koncem roku 2010 vyrazili na evropské turné Thrashfest společně s Kreator, Exodus a Suicidal Angels a třikrát (v říjnu až listopadu 2011, lednu až únoru 2012 a září až říjnu 2012) podpořili Anthrax a Testament na turné Worship Music v Severní Americe.
11. října 2013 Death Angel vydali své sedmé album The Dream Calls for Blood. V prvním týdnu se v USA prodalo 5400 kopií a album se umístilo na 72. místě v žebříčku Billboard 200, čímž se kapela poprvé od roku 1988, kdy vydala album Frolic Through the Park, dostala do Top 100 americké hitparády.
Kytarista Rob Cavestany popsal název alba jako "v podstatě naše motto" a dále vysvětlil, že: "Z našeho pohledu je sen být naší kapelou a udržet kapelu v chodu a dělat hudbu po celý život. Krev je veškerá oběť a tvrdá práce, která za tím stojí, a to je metafora. Není to myšleno jen na hudbu. Je to myšleno i pro ostatní lidi, aby si to mohli vztáhnout na svůj vlastní život a cíle, kterých se snaží dosáhnout, a na oběti, které jsou k dosažení těchto cílů potřeba. A spolu s tím je tam i nádech agrese vůči ostatním lidem, kteří se uskrovňují a neprojdou úplně všemi kroky, které jsou potřeba k dosažení cíle správným způsobem. Takže je tam tak trochu vztyčený prostředníček těm lidem, kteří na to jdou tímto způsobem a plně nerespektují, co je k tomu potřeba.
Na albu se objevuje i kytarové sólo producenta alba Jasona Suecofa.
Album byloa kritikou přijato kladně. Neil Pretorius napsal pro About.com, že album je dalším triumfem kapely, která má očividně ještě hodně energie v nádrži a že hází rukavici thrashové scéně jako celku. Fred Thomas z AllMusic také chválil kapelu za to, že zůstává hnacím motorem hutného a nablýskaného thrash metalu i na sklonku své kariéry, a poznamenal, že Death Angel i po desetiletích své tvorby znějí stále niterně a hladově, což je vzácný případ kapely, která je stále ostřejší, namísto toho, aby ustrnula. Greg Pratt v Exclaim! sice naznačil, že délka alba je příliš dlouhá, ale pochválil superpevnou rytmickou sekci, zabijáckou kytarovou práci a vynikající vokály. Neil Arnold z Metal Forces poznamenal, že album je přímočařejší thrashové album v kontrastu s experimentálnějšími počiny kapely, což je podle něj jednoduchý důkaz, že Death Angel vládnou thrashové scéně. Rich Dodgin z All About The Rock prohlásil, že album je nezbytný nákup pro fanoušky thrash metalu.
Death Angel vstoupili do studia znovu koncem roku 2015, aby začali nahrávat své osmé studiové album The Evil Divide. Album vyšlo 27. května 2016 a v žebříčku Billboard 200 se umístilo na 98. příčce, což znamenalo jejich druhé nejvyšší umístění. Na podporu alba absolvovali dva a půl roku trvající turné, na kterém předskakovali Slayer na jejich turné k albu Repentless v Severní Americe, Testament na jejich turné k albu Brotherhood of the Snake v Evropě a kapele Sepultura na jejich turné Machine Messiah v Austrálii. V roce 2018 se zúčastnili evropského turné MTV Headbangers Ball, na kterém vystoupili také Exodus, Sodom a Suicidal Angels.
V polovině roku 2018 kapela zahájila nahrávání svého devátého studiového alba, přičemž se opět spojila s producentem Jasonem Suecofem, s nímž spolupracovala již od alba Relentless Retribution. 31. května 2019 vyšlo výsledné album Humanicide, před jehož vydáním absolvovala kapela (spolu s Mothership) turné po Severní Americe, kde předskakovala kapele Overkill na jejich turné Wings of War. V létě téhož roku kapela absolvovala také turné po Evropě, kde na vybraných koncertech předskakovala kapelám jako Arch Enemy, Testament a Anthrax a zároveň byla headlinerem svých vlastních koncertů, a v říjnu byla jedním z účinkujících na vůbec první MegaCruise skupiny Megadeth.
V listopadu 2019 byla titulní skladba k albu Humanicide nominována na cenu Grammy v kategorii "Nejlepší metalový výkon", čímž se Death Angel stali vůbec poprvé nominovanými na Grammy, cenu nakonec získali Tool za skladbu "7empest".
V roce 2020 pokračovali v koncertování na podporu alba, včetně účasti na evropském turné The Bay Strikes Back s kapelami Testament a Exodus v únoru a březnu.
Po skončení turné Bay Strikes Back, které se konalo v době, kdy se pandemie COVID-19 začala šířit po celém světě, se bubeník Will Carroll nakazil COVID-19 a byl hospitalizován na jednotce intenzivní péče v nemocnici v severní Kalifornii. Po návratu z turné onemocněli také Gary Holt ze skupiny Exodus a členové skupiny Testament Chuck Billy a Steve Di Giorgio, stejně jako různí členové jejich štábů. 2. dubna 2020, po téměř dvou týdnech na ventilátoru, Carroll zveřejnil dlouhou zprávu o svém stavu, poděkoval své rodině a přátelům za podporu a prozradil, že dostával nějaké nové soubory od Mr. Roba Cavestanyho, které nakonec budou desátou deskou DA. V polovině roku 2020 se Carroll plně zotavil a v srpnovém rozhovoru pro Rock Immortal potvrdil, že s Cavestanym již pracují na novém materiálu pro další album Death Angel. V prosinci 2021 Osegueda uvedl, že kapela začala psát ve velmi, velmi rané fázi pro své nové album, ale naznačil, že jeho vydání by se mohlo posunout až na rok 2023 kvůli pandemii COVID a plánu turné na rok 2022.
Dne 9. října 2020 vydali Death Angel bez předchozího oznámení digitální EP Under Pressure. Na rozdíl od předchozích vydání je téměř celé akustické. Obsahuje coververzi písně skupiny Queen "Under Pressure", jednu novou původní píseň "Faded Remains" a předělávky skladeb "A Room with a View" z alba Act III a "Revelation Song" z alba Humanicide. 26. listopadu 2021 kapela vydala nové živé album s názvem The Bastard Tracks, které bylo nahráno 22. května v Great American Music Hall v San Franciscu, kde Death Angel zahráli skladby, které předtím naživo hráli jen zřídka nebo nikdy.
Na jaře 2022 obnovili turné tím, že podpořili Testament a Exodus na severoamerické části turné The Bay Strikes Back, které se původně mělo uskutečnit v říjnu a listopadu 2021, ale pandemie COVID způsobila, že turné bylo přeloženo o dalších šest měsíců. V březnu 2022 začali nahrávat demosnímky pro nové album. V létě 2022 kapela opět vyjede na turné s Testament a Exodus do Evropy a na podzim pak do Severní Ameriky v rámci turné The Bay Strikes Back.